| کد مطلب: ۶۰۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کرملین هشدار داد: خطر درگیری‌های منطقه‌ای در شرق آسیا

سخنگوی کاخ کرملین با هشدار درباره احتمال وقوع درگیری‌های منطقه‌ای در شرق آسیا، گفت که به همین دلیل لازم است ناوگان اقیانوس آرام روسیه در آمادگی جنگی کامل قرار داشته باشد.

کرملین هشدار داد: خطر درگیری‌های منطقه‌ای در شرق آسیا

آرمان ملی آنلاین مشرق نوشت، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) درباره نشست وزیر دفاع و رئیس‌جمهور این کشور درباره بازرسی سرزده از ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه توضیحاتی ارائه کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، با اشاره به صحبت‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر ضرورت آمادگی کامل جنگی ناوگان اقیانوس آرام گفت: «دوران آشفته‌ای است و خطر درگیری‌های منطقه‌ای وجود دارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره وضعیت جنگ بین نیروهای روسی و اوکراینی در منطقه «باخموت» (آرتموفسک) نیز گفت که در دیدار پوتین و شویگو، درباره تحولات این منطقه صحبتی نشد.

سخنگوی کرملین در ادامه در واکنش به اعتراض ژاپن به رزمایش‌های نظامی روسیه در اقیانوس آرام، تصریح کرد که همه رزمایش‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی و در مطابقت کامل با آنها برگزار می‌شود.

امروز وزیر دفاع روسیه در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور این کشور داشت، درباره بازرسی سرزده از ناوگان اقیانوس آرام این کشور گزارش ارائه کرد.

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره سطح نفوذ مأموران اطلاعاتی آمریکا در ساختار دولتی روسیه نیز گفت که واشنگتن هیچوقت جاسوسی در خاک این کشور را رها نکرده است.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره توضیح داد: «واحدهای خدمات ویژه و ضدجاسوسی ما وظایف خود را انجام می‌دهند. ایالات متحده هرگز تلاش‌ها برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی علیه ما را ترک نکرده است. این امر با واکنش‌های مناسبی از سوی ما مواجه شده و سرویس‌های ویژه ما کار خود را انجام می‌دهند».

این مقام روس درباره توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین نیز اظهار داشت که چشم‌انداز این توافق چندان روشن نیست و وضعیت اجرای بندهای بخش دوم این قرارداد نیز رو به بهبود نیست

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار