| کد مطلب: ۶۰۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان خسارت مستقیم بیمه درمان تکمیلی به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر

در اجرای قرار داد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و خسارت مستقیم به بیمه شدگان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان خسارت مستقیم بیمه درمان تکمیلی به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر

آرمان ملی آنلاین - در اجرای قرارداد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه دانا تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و بیش ۳۷ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی نامه های صادر شده) به بیمه شدگان عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است. همچنین ۳۷ هزارمورد معرفی نامه صادر و بیش از ۴۲ میلیارد تومان تسویه شده است.براساس این گزارش، قریب به ۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برخوردار شدند که نسبت به قرارداد سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ از رشد ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

بر این اساس ۴ درصد از اعضای صندوق در طرح امید، ۷۴ درصد در طرح آرامش و ۲۲ درصد در طرح رفاه ثبت نام و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از هنرمندان کشور و کاهش دغدغه های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل آنها را هرسال متقبل می‌شود.

مزید اطلاع اینکه؛ به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه درمان تکمیلی اعضا (معادل ۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ ) از سوی صندوق در قالب یارانه پرداخت شد.همچنین حق بیمه بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت که به دلیل عدم تمکن مالی قادر به ثبت نام در طر ح بیمه تکمیلی نبودند، به طور کامل از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

تفاهم صندوق اعتباری هنر و بیمه دانا

صندوق اعتباری هنر و بیمه دانا شهریورماه ۱۴۰۱ با هدف متناسب سازی نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای با وضعیت و شرایط فعالان فرهنگ و هنر و ارائه خدمات و تخفیفات ویژه به اعضای صندوق و ترویج فرهنگ بیمه‌ای تفاهم‌نامه همکاری ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را امضا کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت : این صندوق در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مصمم است که با گسترش خدمات بیمه‌ای، فضایی امن را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای فعالان حوزه فرهنگ و هنر که جز شریف ترین اقشار جامعه هستند، فراهم آورد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق بررسی های انجام شده، سال ۱۴۰۰ با تغییر شرکت بیمه گر رضایت حداکثری اعضا کسب شد. با توجه به اعتماد اعضا به صندوق و بیمه گر عامل، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات منظم و شفاف کرده و در برابر تعهدات خود پاسخ‌گو بوده است.وی یکی از مهم‌ترین مطالبات صندوق از مدیران بیمه گر درمان تکمیلی را انجام کامل تعهدات و تقویت و تسریع در ارائه خدمات رسانی به جامعه فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت: هنرمندان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و ارائه خدمات دقیق و منظم به این قشر فرهیخته حساسیت بالایی دارد.

بسط و گسترش انواع خدمات بیمه‌ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور، همکاری طرفین برای طراحی پوشش بیمه‌ای جدید مورد نیاز برای ریسک های شناسایی شده در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی، تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کارهای فرهنگی و هنری از طریق کاهش ریسک و پیوند میان صنعت بیمه با حوزه فرهنگ و هنر از مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه امضا شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار