| کد مطلب: ۶۰۰۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به زودی ناو پهبادبر شهیدباقری رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ برای آن فرود می آید.

به زودی ناو پهبادبر شهیدباقری رونمایی می‌شود

آرمان ملی آنلاین سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما اظهار داشت: خلیج فارس خانه ماست و متعلق به ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است. اکنون در خلیج فارس تردد عادی صورت می‌گیرد.

سردار تنگسیری افزود: همان طور که مستحضر هستید آبراه‌های ورودی و خروجی در آب‌های ایران قرار دارند و از مابین جزایر ایرانی عبور می‌کند. بیشترین عمق آب در سمت ایران قرار دارد و روزانه ۸۵ فروند انواع نفتکش‌ها و سایر کشتی‌های تجاری از این منطقه عبور می‌کنند.

به گزارش مهر فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خروج ناوهای هواپیمابر از خلیج فارس تصریح کرد: برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا اعلام کرد که ما به این رسیدیم که ورود ناو هواپیمابر و بالگردبر برای این بود که ایرانی‌ها از ما بترسند و فکر می‌کردند با حجم ناوهایی که وارد منطقه می‌کنند ما وحشت می‌کنیم. اما، مایکل کوپر اعلام کرده بود قایق‌های تندرو ما را مسخره می‌کنند و یک قایق تندرو مقابل ناو هواپیمابر ما می‌آید و می‌گویند مسیر خود را تغییر بده.

سردار تنگسیری گفت: آمریکایی‌ها ناوهای هواپیمابر خود را از منطقه خارج کردند و چند فروند ناوچه کوچک بدون موشک در خلیج فارس حضور دارد. چرا که آن‌ها اعتراف کردند راهبرد ایجاد ترس از ناوهای هواپیمابر با شکست مواجه شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از دستاوردهای جدید این نیرو خبرداد و گفت: ما تاکنون ۹ الحاق را برگزار کردیم و ۶۵۰ فروند شناور با بردهای متفاوت را ظرف سه سال به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق کردیم. ما پیش از این ۵۵ و نات سرعت را در شناورهای خود داشتیم که این عدد به ۷۵ و ۹۰ رسیده است و در آینده این عدد به ۱۱۰ نات خواهد رسید.

وی افزود: رسیدن به سرعت‌های مذکور در شناورهای ما در حالی است که بیشترین سرعت شناورهای آمریکایی ۳۰ الی ۳۵ نات است در حالی که ما به سرعت ۳ برابری آن‌ها رسیده‌ایم.

سردار تنگسیری بیان کرد: ما در آینده نزدیک شناور شهید سلیمانی ۲ با نام شهید حسن باقری است که طراحی آن به صورت بومی توسط جوانان ما طراحی و تولید شده است را به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه در منطقه دوم دریایی سپاه الحاق خواهیم کرد.

وی افزود: این شناورها رادار گریز هستند و تاب‌آوری آن‌ها بسیار بالاست و موشک‌های آن نیز به صورت بومی در داخل کشور در حال ساخت هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های شناور شهید سلیمانی بیان کرد: این شناور نخستین شناور ساخت جمهوری اسلامی ایران است که ۱۲ فروند موشک پدافندی نواب برای آن نصب شده است و می‌تواند با برد عملیاتی ۵ هزار مایل به راحتی از چابهار تا هندوستان رفته و بازگردد.

سردار تنگسیری همچنین اعلام کرد: ما ۹۰ فروند شناور موشک‌انداز و راکت انداز در نیمه اول اسفندماه امسال را وارد سازمان رزم خود خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از الحاق شناور شهید مهدوی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه خبرداد و گفت: ما در آینده نزدیک شناور شهید مهدوی با سرعت ۱۸ گره دریایی را به طور رسمی وارد سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق خواهیم کرد.

وی افزود: شناور شهید مهدوی با طول ۲۴۰ متر و ارتفاع ۲۱ متر یک ساختمان ۸ طبقه دارد که آسانسور بر روی آن نصب شده است. کارکرد شناور شهید مهدوی به عنوان یک پایگاه متحرک است که برای اجرای مأموریت‌های مهم در آب‌های دوردست مانند اقیانوس‌ها با شناورهای ما هم‌پایی می‌کند. در واقع، شناور شهید مهدوی به راحتی قادر است تا محدوده سریلانکا و آمریکا نیز حضور پیدا کند.

سردار تنگسیری با اشاره به سایر ویژگی‌های شناور شهید مهدوی بیان کرد: شناور شهید مهدوی به ۴ فروند موشک‌هایی با برد ۷۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر مجهز است و سه فروند بالگرد می‌تواند بر روی عرشه آن نشست و برخاست انجام دهد.

وی افزود: این شناور قادر است در هر پایگاه متعلق به امواج دریا و اقیانوس‌ها می‌تواند به عنوان یک پایگاه دریایی متحرک و چابک حضور پیدا کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سؤالی درباره مأموریت‌های این نیرو در حوزه اقیانوسی و آب‌های دوردست نیز بیان کرد: ما سه فروند شناور اقیانوس‌پیما داریم که یکی از آن‌ها شهید رودکی است در مأموریت اقیانوسی در شمال اقیانوس هند در حال انجام مأموریت است.

وی ادامه‌داد: شناور شهید مهدوی که ویژگی‌های آن را خدمت شما عرض کردم دیگر شناور اقیانوس پیمای ما خواهد بود و شناور شهید بهمن باقری نیز سومین شناور نیروی دریایی سپاه برای انجام مأموریت‌های اقیانوسی و آب‌های دوردست خواهد بود.

سردار تنگسیری همچنین در ادامه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ برای آن فرود آمده و با چرخ نیز پرواز خواهد کرد.

وی افزود: در قسمت زیرین شناور شهید باقری نیز حدود ۳۰ فروند شناور موشک‌انداز کلاس عاشورا حمل می‌شود.

وی افزود: تجهیز یک شناور تندرو به موشک با برد ۱۸۰ کیلومتری این کار در دنیا نظیر ندارد که برای یک شناور با طول ۱۳ متر چنین تجهیزات و تسلیحاتی استفاده شود.

سردار تنگسیری با اشاره به حکم ابلاغ شده توسط فرمانده کل قوا به وی بیان کرد: یک بند از حکم ایشان خطاب به من این بود که نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی بسازید. امروز نیز در کشورمان و میان مردم و نسل جوان ما افرادی هستند که می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تراز انقلاب اسلامی در نیروی دریایی سپاه تبدیل شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از فعالیت در حوزه شهرهای شناوری زیرزمینی در این نیرو خبر داد و گفت: ما در خلیج فارس و دریای عمان دارای مرز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هستیم و قطعاً یکی از کارهای راهبردی ما ایجاد شهرهای راهبردی زیرزمینی در طول این سواحل است.

وی ادامه داد: ما در طول این سواحل خود جوانان را آموزش داده و سازمان می‌دهیم که در طول این ساحل هرکجا که لازم باشد وارد معرکه با دشمن شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار