| کد مطلب: ۶۰۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

دردسرهای تولد در تاریخ رند/ تولد در تاریخ «۰۲. ۰۲. ۰۲» چه تاثیری در آینده و شخصیت فرزند دارد؟

وزارت بهداشت هشدار داده برای سزارین‌های بی دلیل اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها یک درجه کم می‌شود.

دردسرهای تولد در تاریخ رند/ تولد در تاریخ «۰۲. ۰۲. ۰۲» چه تاثیری در آینده و شخصیت فرزند دارد؟

آرمان ملی آنلاین جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنیم، سرشار از وقایع و رخدادهای اجتماعی است که زیست همه افرادی که متولد می‌شوند و نیز آینده آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد برای رسیدن به همان آینده‌ای که مدنظر است و نزدیک شدن به آرمان‌ها و اهداف باید بیشتر بر فکر و ذهن و آگاهی و آموزش متمرکز شد؛ آنچه بر رشد فردی و توسعه جوامع می‌انجامد و همگان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. در چنین شرایطی و نیز در شرایطی که بنا به گفته مسئولین از جمله شخص رئیس‌جمهور، آمار سقط جنین در ایران سرشکن شده - به همان دلایل مهم ضعف مالی و عدم توانایی در باروری و بزرگ کردن فرزند- افرادی پیدا شوند که حاضرند برای به دنیا آمدن و در واقع سزارین کردن فرزندانشان در تاریخ «۰۲. ۰۲. ۰۲» خود را به آب و آتش بزنند؛ تب‌ها و پزهای فانتزی و لذت بخشی برای آن افراد که هنوز مشخص نشده چه تأثیری می‌تواند در آینده و شخصیت فرزند داشته باشد!
پیش از این هم نمونه‌هایی از این پدیده نوگرا و البته پرمخاطب در میان ایرانی‌ها دیده‌ایم؛ افرادی که حاضرند تا جایی که می‌توانند پول خرج کنند و اتاق‌های لاکچری فرزند با رنگ‌ها و تم‌های متفاوت برای فرزند دختر و پسرشان در نظر گرفته شود تا طفل از همه جا بی‌خبر چشم‌هایش را باز کند و پا در جامعه طبقاتی بگذارد. حالا اما به نظر می‌رسد متقاضی دو، دو، هزار و چهارصد و دو آنقدر زیاد شده که وزارت بهداشت هشدار داده اگر بیمارستانی در تاریخ «۰۲. ۰۲. ۰۲» خارج از حد نرمال، سزارین انجام دهد، درجه اعتباربخشی‌اش یک درجه کم می‌شود که یک ضرر چند میلیاردی را در پی خواهد داشت! این خبر را مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اعلام کرده و ضمنا هشدار داده که نسبت به عوارض و خطرات احتمالی تولدهای مناسبتی و تقویمی برای مادر و نوزاد، انجام تولدهای تقویمی اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی است. برای یک تاریخ تولد، جان خود و نوزاد را به خطر نیندازید
سلمان حیدری، مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره اولتیماتوم وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها برای سزارین‌ تقویمی در تاریخ «۰۲. ۰۲. ۰۲»، گفته: وزارت بهداشت به صورت مکرر نسبت به این موضوع هشدار داده و بخش‌نامه‌ای را به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ابلاغ کرده است تا حتما از انجام این اقدام جلوگیری کنند. در نظارت‌ها هم این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مشاهده کنیم که مرکزی در تاریخ خاصی خارج از حد نرمال زایمان به صورت سزارین انجام داده، حتما تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار، حتما در درجه اعتباربخشی این مراکز تجدید نظر شده و کاهش درجه اعتباربخشی خواهند داشت. معمولا یک درجه از درجه اعتباربخشی مراکز متخلف کم می‌شود که با توجه به دخل و خرج میلیاردی بیمارستان‌ها، همین کاهش یک درجه‌ای ممکن است در ماه یا سال، ضرر چند میلیاردی را برای یک مرکز بسته به میزان دخل و خرجی که دارد، به دنبال داشته باشد. حیدری با بیان اینکه وزارت بهداشت نظارت بر موضوع تولدهای تقویمی را به صورت جدی پیگیری می‌کند، ادامه داده است که: بعد از گذشتن تاریخ تقویمی خاصی که پیش می‌آید، مانند ۱۴۰۲. ۰۲. ۰۲، حتما به صورت اعلام نشده از مراکز درمانی مختلف نظارت به عمل می‌آوریم تا بتوانیم اعمال قانون لازم را انجام دهیم. در عین حال برخورد با پزشکان خاطی در حیطه نظام پزشکی تعریف شده، معمولا ما پزشکان متخلف در این زمینه را هم به سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌دهیم تا در کمیسیون انتظامی نظام پزشکی، برخورد لازم صورت گیرد. مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته نیز به دلیل تخلف تولد تقویمی به چندین مرکز درمانی تذکر دادیم، درباره عوارض احتمالی انجام تولدهای مناسبتی، توضیح داده: باید توجه کرد که مهم‌ترین دستگاه حیاتی یک فرد دستگاه تنفسی‌اش است. برای تکامل و بلوغ کامل دستگاه تنفسی یک نوزاد، جنین باید تا آخرین روزهایی که از نظر علمی در نظر گرفته شده، در رحم مادر باشد تا به بلوغ کامل دستگاه تنفسی برسد. یکی از شایع‌ترین عوارض تولدهای زودهنگام به دلیل انجام زایمان در تاریخی خاص، نارسایی تنفسی است که در این صورت نوزاد باید به دستگاه ونتیلاتور وصل شود و... در عین حال از جهاتی مانند کاهش وزن و... نیز عوارضی برای نوزاد دارد. در عین حال زمانی که این عوارض رخ می‌دهد، ممکن است احتمال مرگ و میر هم بالا رود. حیدری تاکید کرده: این اقدام برای خود مادر هم می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد. زایمان طبیعی هم به نفع مادر است و هم به نفع نوزاد، اما وقتی به اجبار سزارین انجام می‌دهند، اولا راحتی زایمان‌های بعدی را از بین می‌برد و در عین حال ممکن است به عفونت محل عمل یا عوارض دیگری منجر شود. گفتنی است که سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت هم در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره زایمان‌های مناسبتی گفته: متأسفانه یکی از مشکلات ما در سال‌های اخیر بحث سزارین‌های تقویمی است. این موضوع یک بحث فرهنگی است. اینکه عدد تاریخ تولد انسان بخواهد رُند باشد، خیلی دارای اهمیت نیست که ما بخواهیم برای این موضوع سلامت فرزند خودمان را به خطر بیندازیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار