| کد مطلب: ۶۰۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر از استراتژی نظامی مسکو در اوکراین: پوتین جنگ را تمام کن/ روسیه در بحران است

دویچه وله نوشت: یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر به طرز بی‌سابقه‌ای از پایان جنگ در اوکراین و عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی حمایت کرد. او گفت ممکن است ضد حمله اوکراین در بهار امسال موفقیت‌آمیز باشد.

انتقاد رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر از استراتژی نظامی مسکو در اوکراین: پوتین جنگ را تمام کن/ روسیه در بحران است

آرمان ملی آنلاین خبرآنلاین نوشت، یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر وابسته به نیروهای مسلح روسیه در بیانیه‌ای که روز یکشنبه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) در اینترنت منتشر کرد از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواست که اکنون به جنگ در اوکراین پایان دهد.

پریگوژین از پوتین درخواست کرد که به جهان بگوید روسیه به اهداف "عملیات ویژه نظامی" خود، از جمله نابود کردن "بخش بزرگی از جمعیت مردان فعال اوکراین" دست یافته است.

پریگوژین ادعا می‌کند که روسیه "تکه بزرگ" از خاک اوکراین را تصرف کرده و اکنون هدف استراتژیک نیروهای این کشور که متحمل خسارات سنگینی شده‌اند دفاع از دستاوردهای موجود است.

پریگوژین نخستین شخصیت رسانه‌ای و نظامی مشهور روسی است که علنا در مورد پایان دادن به جنگ صحبت کرده است. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده افزایش جاه‌طلبی‌های سیاسی او و همچنین خستگی عمومی از جنگ باشد.

هشدار پریگوژین: ضد حمله بهاری اوکراین موفق خواهد بود

به باور یوگنی پریگوژین احتمال موفقیت در ضد حمله بهاری برنامه‌ریزی شده اوکراین بیشتر از شکست آن است زیرا به گفته او روسیه در یک "بحران" بسر می‌برد.

به گزارش "اسکای نیوز"، رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر که از استراتژی نظامی مسکو در اوکراین انتقاد کرده، هشدار داده است "نخبگان خودخواه در بحران هستند" زیرا ارتش روسیه به سرعت پیروزی را کسب نکرده است.

پریگوژین"نخبگان وابسته به دولت" که مستقل از رهبری سیاسی عمل می‌کنند را متهم کرده است که در موفقیت روسیه خرابکاری می‌کنند تا به سبک زندگی ممتاز خود بازگردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار