| کد مطلب: ۶۰۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

رژیم صهیونیستی در انتظار جنگ داخلی/ نتانیاهو و کابینه‌اش به دلیل تصمیمات افراطی حامیانش در آمریکا و اروپا را از دست داده است

یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است: نتانیاهو و کابینه‌اش به دلیل اقدامات افراطی جایگاهی درون اراضی اشغالی ندارند و حامیان او حتی آمریکا و اروپا به دلیل همین اقدامات افراطی و توأم با خشونت از او حمایت نمی‌کنند.

رژیم صهیونیستی در انتظار جنگ داخلی/ نتانیاهو و کابینه‌اش به دلیل تصمیمات افراطی حامیانش در آمریکا و اروپا را از دست داده است

ایسنا نوشت، حسن هانی‌زاده در تحلیل خود از تحولات اخیر اراضی اشغالی و همچنین هدف قراردادن شهرک های صهیونیست‌نشین توسط مقاومت غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از آبان ماه سال گذشته که کابینه افراطی نتانیاهو پس از پنج دور انتخابات شکست خورده توانست با یک ائتلاف شکننده شکل بگیرد با یک سلسله چالش های امنیتی، اجتماعی و سیاسی مواجه شده است.
وی افزود: پنج تن از اعضای کابینه نتانیاهو شخصیت های افراطی مانند ایتمار بن غفیر هستند که اقدامات آنان علیه فلسطینیان منجر به بروز یکسری چالش های امنیتی شده است. حتی بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم چندین بار به مسجد الاقصی حمله کرده و این مسئله انتفاضه جدیدی را رقم زده است.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در طول ماه های گذشته نزدیک به ۱۴ عملیات شهادت طلبانه در اراضی اشغالی صورت گرفته که منجر به کشته شدن ده‌ها صهیونیست و نیز آغاز انتفاضه جدید و گسترش نا امنی‌ها شده است.
هانی زاده در ادامه یادآور شد: اخیرا نیز بنیامین نتانیاهو لایحه‌ای را به منظور کاهش اختیارات دیوان عالی کشور تقدیم کنست کرد که منجر شد احزاب سیاسی چپ نسبت به اقدامات او واکنش نشان دهند.
وی با اشاره به تظاهرات تعداد زیادی از صهیونیست‌ها در دو هفته اخیر علیه اقدامات نتانیاهو گفت : این گونه تظاهرات در طول ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و نتانیاهو با چالش های زیادی مواجه شده لذا پیش بینی می‌شود کابینه وی جایگاهی درون اراضی اشغالی نداشته باشد حتی حامیانش آمریکا و اروپا نیز به دلیل اقدامات افراطی کابینه از او حمایت نمی‌کنند.
این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: به همین دلیل نتانیاهو برای فرافکنی و انتقال بحران داخلی دست به اقداماتی از جمله حمله به مراکز نظامی سوریه زده تا بتواند بحران را از داخل اراضی اشغالی به خارج منتقل کند.
هانی زاده با تاکید بر این که اسرائیل با چالش امنیتی مواجه است، گفت: با توجه به شرایط داخلی این رژیم پیش بینی می‌شود کابینه نتانیاهو قادر به ادامه کار نباشند و جنگ داخلی در انتظار این رژیم باشد. در واقع قطب بندیهایی که میان یهودی های مختلف انجام شده از شکل گیری جنگ داخلی حکایت دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار