| کد مطلب: ۶۰۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

نامه ایران به رئیس شورای امنیت در مورد حملات اسرائیل به دمشق/ اسرائیل ماه‌هاست قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده ست

ایران در نامه‌ای به دبیر کل و رییس شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

نامه ایران به رئیس شورای امنیت در مورد حملات اسرائیل به دمشق/ اسرائیل ماه‌هاست قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده ست

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت، سعید ایروانی سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق سوریه که به شهادت دو مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های سرگرد میلاد حیدری و سروان مقداد مهقانی جعفرآباد و تعدادی غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت های سوریه منجر شد را جنایت فجیع و نمونه بارز دیگری از تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و نقض آشکار قوانین بین‌المللی در خاک سوریه دانست.

ایروانی در این نامه تاکید کرد: رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بی وقفه ادامه می‌دهد. رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر، قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده و به‌طور سیستماتیک و عمدی زیرساخت‌های حیاتی سوریه، از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داده است، که مسیر حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی پس از زلزله اخیر سوریه است. زیرساخت های حیاتی سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل آسیب زیادی دیده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به پیامدهای جدی چنین اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین چالش های جدی حاکمیت قانون، جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نقض‌ها انجام دهد و رژیم اسرائیل را در قبال تمام اقدامات خلاف بین‌المللی خود پاسخ‌گو نماید. علاوه بر این، شورای امنیت باید رویکرد دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن صریح نقض مداوم اصول اساسی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل، به وظایف قانونی خود عمل کند. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شده و رعایت شود و اقداماتی که آن را تضعیف می‌کند نباید تحمل کرد.

در ادامه این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار