| کد مطلب: ۶۰۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

بعد بایدن نتانیاهو به کی‌یف می‌رود

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: سفر بنیامین نتانیاهو به اوکراین در آینده نزدیک انجام می‌شود. منابع گفتند، این موضوع عملا در کابینه اسرائیل در دست بررسی است.

بعد بایدن نتانیاهو به کی‌یف می‌رود

آرمان ملی آنلاین به نوشته این روزنامه، اگر چنین سفری انجام شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کی‌یف مورد استقبال ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین قرار خواهد گرفت.

منابع اوکراینی در روزنامه عبری گفتند، نخست‌وزیر اسرائیل عملا دعوت سفر به اوکراین را دریافت کرده است؛ اما شروط سفر احتمالا هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه همچنین اشاره کرد، نتانیاهو بعد از آغاز عملیات ویژه روسیه موضعی محتاطانه در قبال اوکراین دنبال کرده تا از هرگونه اختلاف با مسکو برحذر باشد.

این روزنامه افزود: از زمان تصدی‌گری مجدد نتانیاهو در کابینه گام‌های هوشیارانه در قبال اوکراین برداشته شده است. او اخیرا با سفر الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل به اوکراین موافقت کرد.

منابع به یسرائیل هیوم گفتند، سفر وزیر خارجه اسرائیل به کی‌یف موجب خشم طرف روسی نشد و همین مسئله بررسی سفر احتمالی نتانیاهو به اوکراین را ممکن می‌سازد.

به نوشته این روزنامه، سفر اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کی‌یف نیز دلیل دیگری برای ترغیب نتانیاهو جهت سفر به کی‌یف است.

در این راستا شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، زلنسکی در جریان دیدار با کوهن از وزیر خارجه اسرائیل خواسته بود مقدمات سفر نتانیاهو به کی‌یف را فراهم کند.

به موجب این گزارش، یک منبع در رهبری اوکراین گفت، دولت زلنسکی اصرار به دیدار نتانیاهو از کی‌یف دارد. البته دفتر نتانیاهو هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار