| کد مطلب: ۶۰۱۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

مکرون: اتحادیه اروپا به زلنسکی اطمینان داد تا پیروزی در جنگ از اوکراین حمایت کند

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که رهبران اتحادیه اروپا به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اطمینان دادند که به کی یف کمک خواهند کرد تا در درگیری علیه روسیه پیروز شود.

مکرون: اتحادیه اروپا به زلنسکی اطمینان داد تا پیروزی در جنگ از اوکراین  حمایت کند

آرمان ملی آنلاین ایرنا نوشت: مکرون جمعه شب پس از نشست شورای اروپا در بروکسل گفت: ما پس از گوش دادن به سخنان زلنسکی از طریق تماس ویدیویی، مجدداً بر حمایت و کمک خود برای شکست تجاوز روسیه تأیید کردیم.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه افزود: ما به کمک اوکراین در همه سطوح سیاسی، اقتصادی، نظامی و بشردوستانه تا زمانی که جنگ طول بکشد ادامه خواهیم داد.

رهبران اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته از طرحی برای تسریع در انتقال مهمات به اوکراین، خرید مشترک بمب هاب توپخانه و توسعه قابلیت های تولید نظامی در اروپا حمایت کردند.

اتحادیه اروپا پیش از این با طرح دو میلیارد یورویی (۲.۱۴ میلیارد دلار) برای تأمین یک میلیون مهمات به اوکراین موافقت کرد.

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، کشورهای غربی حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش دادند. این کمک‌ها شامل موشک های پدافند هوایی، سامانه های راکت پرتاب، تانک ها، توپخانه های خودکششی، توپ های ضد هوایی و انواع مهمات است.

کرملین در مقابل نسبت به ارسال تسلیحات بیشتر که می‌تواند به معنای دخالت مستقیم آمریکا و ناتو در درگیری‌ها باشد، هشدار داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار