| کد مطلب: ۶۰۰۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

علت غیبتِ گروهی اعضا در جلسه امروز شورای شهر تهران چه بود؟ / فهرست اسامی هشت غایب معترض

عضو شورای شهر تهران درباره علت غیبت خود و برخی دیگر از اعضای شورا در جلسه امروز پارلمان شهری پایتخت گفت: شب گذشته ردیف‌های بودجه 1402 شهرداری تهران بعد از تغییرات دقیقه‌نودی در کمیسیون تلفیق، آخر وقت به اعضا تحویل داده شد و اعتراض ما این بود که برای بررسی ردیف‌های بودجه به وقت بیشتری نیاز داریم.

علت غیبتِ گروهی اعضا در جلسه امروز شورای شهر تهران چه بود؟ / فهرست اسامی هشت غایب معترض

آرمان ملی آنلاین در شرایطی که براساس اعلام قبلی شورای اسلامی شهر تهران قرار بود امروز دوم اسفندماه، یکصد و سی و یکمین جلسه این شورا به صورت علنی و البته دوشیفته با دستور کار ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران برگزار شود، اما به دلیل غیبت هشت نفر از اعضای شورا، تعداد اعضای حاضر در جلسه امروز به حد نصاب دو سوم نرسید و این جلسه تشکیل نشد. البته قرار شد که عصر امروز جلسه هم‌اندیشی اعضای پارلمان شهری پایتخت درباره بررسی بودجه شهرداری به صورت غیرعلنی برگزار شود.

در این میان آن طور که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفته است، علت تشکیل نشدن جلسه امروز پارلمان شهری که در نوع خود اتفاقی کم‌سابقه محسوب می‌شود، این بوده که «برخی اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده‌اند که در آخرین لحظات شب گذشته تبصره‌ها و ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ را دریافت کرده و نتوانسته‌اند آن را به صورت کامل بررسی کنند و به همین جهت در جلسه امروز حضور پیدا نکردند.»

به گزارش ایلنا، فهرست هشت نفره غایبان جلسه امروز شورای شهر تهران را مهدی اقراریان، ناصر امانی، سید جعفر شربیانی، سید جعفر تشکر هاشمی، زهرا شمس احسان، مهدی عباسی، سوده نجفی و علی اصغر قائمی، تشکیل می‌دهند. البته به گفته علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران، «خانم شمس احسان و آقای تشکری هاشمی چون در مسافرت خارج از تهران بودند، در جلسه امروز شرکت نکردند.»

در همین راستا، از ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که خود جزو اعضای غایب جلسه امروز بود، علت شرکت نکردن برخی اعضا در یکصد و سی و یکمن جلسه دوره ششم شورا را جویا شدیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: شب گذشته ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، آخر وقت به اعضا تحویل داده شد و چون تعداد این ردیف‌ها زیاد است، نیاز به بررسی بیشتری داشتیم. به همین دلیل، درخواست کردیم که برگزاری جلسه برای بررسی ردیف‌های بودجه شهرداری مقداری عقب بیفتد که بتوانیم این ردیف‌ها را به صورت دقیق بررسی کنیم و بعد در صحن علنی به ردیف‌های بودجه رسیدگی شود.

امانی در پاسخ به این سؤال که چرا ردیف‌های بودجه با تأخیر به اعضای شورا شهر تحویل داده شد، گفت: بررسی کامل این ردیف‌ها در کمیسیون بودجه که خود من نیز عضو آن هستم، طولانی شده بود. البته باید توجه داشت که اساسا فرایند بررسی بودجه شهرداری تهران طولانی است و بعضا شکل دقیقه نودی به خود می‌گیرد و تا آخرین لحظه به دلیل پیشنهادهای جدیدی که مطرح می‌شود، امکان اعمال تغییراتی در بودجه وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: انجام هرگونه تغییر در بودجه شهرداری نیاز به تأیید کمیسیون تلفیق دارد و چون برای اعمال تغییرات دقیقه نودی نیاز به اصلاح کدهای مختلفی وجود دارد، این کار معمولا زمان‌بر می‌شود. همین اتفاق نیز باعث شد که ردیف‌های بودجه امسال دیر به دست اعضا برسد و فرصت کافی برای بررسی این ردیف‌ها فراهم نشود. البته ما قبلا تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری را بررسی کرده بودیم، اما نیاز داشتیم که ردیف‌ها را به شکل دقیق‌تر بررسی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: جمعی که در جلسه امروز حضور پیدا نکردند، نیاز داشتند که ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران را به صورت دقیق بررسی کنند و تغییراتی که در ردیف‌ها پدید آمده است، برایشان شفاف شود تا بعد در صحن علنی درباره این ردیف‌ها بحث کنند. در واقع، اعتراض ما این بود که برای بررسی ردیف‌های بودجه به وقت بیشتری نیاز داریم و دوستان پذیرفتند که در جلسه هم‌اندیشی عصر امروز، ردیف‌ها با حضور همه اعضا بررسی شود و بررسی ردیف‌های بودجه در صحن علنی به روز یکشنبه هفته آینده موکول شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار