| کد مطلب: ۶۰۱۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

سفر نتانیاهو به آلمان هم‌زمان با تظاهرات «تشدید مقاومت در برابر دیکتاتوری»

علی‌رغم آغاز تظاهرات از ساعات اولیه امروز (پنج‌شنبه) علیه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به برلین و اقدامات جنجالی کابینه وی، منابع رسانه‌ای عبری از ورود وی به آلمان خبر دادند.

سفر نتانیاهو به آلمان هم‌زمان با تظاهرات «تشدید مقاومت در برابر دیکتاتوری»

آرمان ملی آنلاین ایسنانوشت، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد برلین شد. طبق این گزارش، قرار است که بنیامین نتانیاهو دیدارهایی را با مقامات بلندپایه آلمان و در رأس آنها اولاف شولتس، صدراعظم این کشور برگزار کند.

این رسانه ایران و فروش سامانه پدافندی اسرائیلی «حیتس-۳» به برلین را محورهای اصلی دیدارهای نتانیاهو با مقامات آلمان اعلام کرده است.

نتانیاهو درحالی امروز وارد برلین شده است که از ساعات اولیه صبح تظاهرات گسترده‌ای علیه این سفر در سایه طرح جنجالی اصلاحات قضائی در سرزمین‌های اشغالی در حال برگزاری است.

تایمز اسرائیل در این باره گزارش داد که معترضان در شهر «بنی براک» در اعتراض به اقدامات کابینه نتانیاهو و در رأس آنها طرح اصلاحات قضائی چندین جاده و خیابان را مسدود کردند.

طبق این گزارش، گروهی از صهیونیست‌ها نیز از ساعات اولیه صبح در قدس اشغالی اقدام به تظاهرات کرده‌اند. منابع عبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی چند معترض را در قدس اشغالی بازداشت کرده است.

تایمز اسرائیل در ادامه اعلام کرد که نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این تظاهرات شرکت کرده و در «حیفا» و بنی براک به خیابان‌ها آمده‌اند.

تظاهرات امروز صهیونیست‌ها درحالی از صبح امروز با شعار «تشدید مقاومت در برابر دیکتاتوری» آغاز شده است که قرار است صدها هزار اسرائیلی در آن مشارکت کنند.

قرار است که این تظاهرات با تحصن در ۱۵۰ مکان در اراضی اشغالی برگزار شود.

اراضی اشغالی از چند هفته قبل شاهد اعتراضات گسترده علیه طرح اصلاحات دستگاه قضائی است که یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم اعلام کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضائی» را «کودتای قضائی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضائیه به عنوان یک «نظام مستقل» است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار