| کد مطلب: ۶۱۳۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حذف محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی را اجرایی کرد.

حذف محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

آرمان ملی آنلاین - مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدرضا رخشانی‌مقدم در این زمینه گفت: حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخش‌نامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ نموده است.

وی افزود: کمک هزینه اولاد به تمامی فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رخشانی‌مقدم ادامه داد: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد اما از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به‌‌منظور مساعدت بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیئت وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به‌ عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

وی افزود: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخش‌نامه اخیرالذکر، این محدودیت برداشته شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار