| کد مطلب: ۶۱۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران به نابودی آنها منتهی خواهد شد / از تقویت جبهه مقاومت پشیمان نشدیم و نخواهیم شد

از لبنانی ها و یمنی ها دعوت کردیم که سرنوشت کشورهایشان را خودشان تعیین کنند و اجازه ندهند که هیچ طرفی اراده خود را بر آن ها تحمیل کند زیرا دخالت خارجی در دیگر کشورها از جمله لبنان و یمن تنها منجر به ایجاد مشکلات می شود.

کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران به نابودی آنها منتهی خواهد شد / از تقویت جبهه مقاومت پشیمان نشدیم و نخواهیم شد

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه لبنانی المیادین گفت که ملت ایران به این درک رسید که نظام جمهوری اسلامی خیمه گاه و ولایت فقیه ستون آن است و به همین دلیل مردم ایران هم به نظام و هم به رهبری اعتماد دارند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در سطح نظامی به خودکفایی رسید و ما اکنون یکی از کشورهای مطرح در صنعت دفاعی هستیم.
رئیسی خاطرنشان کرد:طی ۴۴ سال گذشته دشمن هیچ گونه حماقتی مرتکب نشد؛ نه به این دلیل که نمی‌خواهد، بلکه قدرت انجام این کار را ندارد. قدرت جمهوری اسلامی ایران به همه چیز از جمله ملت مرتبط است.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که قبل از دولت، مذاکرات اولیه در سطح دستگاه های امنیتی میان ایران و عربستان در کشور عراق انجام شد و مقدمات از سرگیری روابط تهران با ریاض در جریان سفرم به پکن انجام شد.

رئیسی خاطرنشان کرد که ازسرگیری روابط سیاسی با عربستان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ایران و عربستان از جایگاه موثری در منطقه برخوردار هستند و روابط میان این دو کشور می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. دشمنان ما از جمله رژیم صهیونیستی از بازگشت روابط تهران و ریاض خشمگین شدند زیرا آنها تلاش دارند که میان ما تفرقه ایجاد کنند.

او تاکید کرد که اتحاد راهبردی بسیار مهم و اساسی است و باید آن را در پیش گرفت؛ این درحالی است که دشمن سیاست تفرقه بنداز وحکومت کن را در پیش گرفته است.

رئیسی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور چین به ما اعلام کرد که عربستان تمایل دارد روابطش با تهران را از سربگیرد و پاسخ ما نیز مثبت بود. ممکن است برخی‌ها نخواهند که چین میان ما و عربستان میانجیگری کند اما ما بر این باوریم که این گام مثبت بود.

وی افزود: از لبنانی‌ها و یمنی‌ها دعوت کردیم که سرنوشت کشورهایشان را خودشان تعیین کنند و اجازه ندهند که هیچ طرفی اراده خود را بر آنها تحمیل کند زیرا دخالت خارجی در دیگر کشورها از جمله لبنان و یمن تنها منجر به ایجاد مشکلات می‌شود.

رئیسی در ادامه اظهارات خود گفت که رژیم صهیونیستی اکنون حتی نمی‌تواند امنیت داخلی خود را فراهم کند و شرایط نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون برای همه واضح و روشن است که معاهداتی مانند شرم الشیخ، کمپ دیوید و اسلو به طور مطلق نمی‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند، گفت: تصمیم گیری امروز در دست مجاهدان فلسطینی است و بر روز میز مذاکرات سیاسی مشخص نمی‌شود.

رئیسی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی امروز به خوبی می‌داند که به هیچ وجه توان مقابله با ایران را ندارد.

وی گفت: به ملت های عربی می‌گویم که شرایط و نظم جهانی جدید بر خلاف تک قطبی که پیش از این مطرح بود، درحال حرکت است. شرایط کنونی به سود مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی است. تهدیدات رژیم صهیونیستی پوچ ‌و توخالی است و این رژیم اکنون نمی‌تواند با جوانان مقاومت فلسطین و منطقه مقابله کند. تهدیدات رژیم صهیونیستی کلامی بیهوده است که هیچ کس در جهان آن را باور ندارد. دشمن صهیونیستی اگر کوچک ترین اقدامی علیه ایران انجام دهد، اولین اقدام ما به منزله نابودی آن خواهدبود. قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز در داخل و در منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست. اولین حماقت رژیم صهیونیستی آخرین حماقت آن خواهد بود و ما این مسئله را در محافل مختلف اعلام کردیم و خودشان به خوبی می‌دانند که ما در این امر جدی هستیم. رژیم صهیونیستی در اولین لحظات پاسخ ایران دوام نخواهد آورد.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به فروپاشی سوریه و شکستن خط مقدم مقاومت امید زیادی بسته بودند. ایران چه بسا تنها کشوری بود که از نظام سوریه حمایت کرد و در مقابل تکفیری‌ها و کسانی که خواهان تجزیه سوریه بودند ایستاد. ایران و حزب الله در مقابله با تجزیه سوریه سهیم بودند و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان امروز به این درک رسیدند که سوریه شکست نخواهد خورد و به همین دلیل در روابط خود با دمشق بازنگری کردند.

وی گفت: از بازگشت روابط سوریه با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و روابط ایران با سوریه روابطی راهبردی و مهم است و تداوم خواهد داشت. سفر من به سوریه در راستای تقویت این روابط و گسترش آن در تمامی زمینه‌ها است.

رئیسی همچنین تاکید کرد: ما همواره اعلام کردیم که از تقویت جبهه مقاومت پشیمان نشدیم و نخواهیم شد. ما بر حاکمیت و یکپارچگی خاک سوریه تاکید می‌کنیم و بر این باوریم که آمریکایی‌ها باید فورا خاک سوریه را ترک کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص بازسازی سوریه ما آماده همکاری با ملت و دولت این کشور هستیم خاطرنشان کرد: بازسازی سوریه باید سریعا انجام شود و پناهندگان به این کشور بازگردند و اوضاع به حالت طبیعی بازگردد.

رئیسی گفت: هر کشوری که خواهان همکاری با ما است ما دست دوستی و همکاری به سوی آن دراز می‌کنیم و آماده همکاری با تمام کشورهای منطقه و خارج از منطقه هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: یکجانبه گرایی آمریکا را نمی‌پذیریم و معتقدیم که جهان محدود به سه یا چهار کشور که خود را حاکم دنیا می‌دانند، نیست. ما باید دروغ آمریکایی‌ها مبنی بر مبارزه با تروریسم را برملا می‌کردیم تا دنیا بداند که آنها خودشان تروریسم را اداره می‌کنند. آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که با ترور حاج قاسم سلیمانی به خط مشی او پایان می‌دهند اما امروز می‌بینیم که راه او به یک مدرسه برای جوانان مقاومت در منطقه تبدیل شده است.

به گفته رئیسی، حزب الله امروز از جایگاه خاصی در لبنان و خارج از آن برخوردار است و این جنبش حامی بزرگ مقاومت در منطقه است. جوانان فلسطینی که امروز در میدان های نبرد استقامت می‌کنند از حزب الله الهام می‌گیرند.

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله شخصیتی مجاهد و انقلابی در منطقه است و او قدرت به دست آوردن دل‌ها نه تنها در لبنان بلکه در تمام منطقه را دارد. اعتماد به حزب الله و سید حسن نصرالله بسیار گسترده و ویژه است. امروز در سرزمین های اشغالی کلام سید حسن نصرالله را بیشتر از کلام مسئولان خود قبول دارند زیرا او صادق الوعد است و این مسئله بسیار مهم است.

وی همچنین تاکید کرد: پیوستن ما به سازمان شانگهای زمینه همکاری در آسیا را برای ما فراهم کرد و آماده پیوستن به گروه بریکس هستیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار