| کد مطلب: ۶۰۱۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

طرح ۷ ماده ای مجلس درباره برخورد هوشمند با بدحجابی ؛ برخورد فیزیکی ادامه دارد؟ / متخلفین مجازات می شوند / سران قوا هم موافقت کردند

افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می شوند.

طرح ۷ ماده ای مجلس درباره برخورد هوشمند با بدحجابی ؛ برخورد فیزیکی ادامه دارد؟ / متخلفین مجازات می شوند / سران قوا هم موافقت کردند

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت، بیژن نوباوه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب گفت: نمایندگان و ملت ایران درخصوص ساختارشکنی بسیار مهم رخ داده در طی ماه های گذشته نگران هستند که با مسئله حجاب و عفاف نمایان شد و بسیار به جا و منطقی بود.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون فرهنگی با همکاری وزارت کشور، ستاد عفاف و حجاب و همکاری دیگر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد. در این گزارش ۷ ماده پیشنهادی درخصوص برخورد غیرمستقیم و هوشمند آمده به شکلی که هیچگونه برخورد فیزیکی در اعمال قانون صورت نگیرد و در عین حال حجاب ملت حفظ شود و قانون گریزان نیز متنبه شوند اما نمی‌دانم چرا قرائت نشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: تمامی سران قوا با مواد پیشنهادی در این گزارش موافقت کامل دارند و در شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص بحث شده است. موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که تنها مجلس شورای اسلامی حق قانونگذاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تذکر داده‌اند.

نوباوه ادامه داد: باید بدانند نمایندگان آنها درخصوص مسئله حجاب و عفاف کاملا حساس هستند؛ در مواد این طرح آمده که در راستای اجرای ماده ۱ بند (د) مصوبه ۳۳۰۶۱۸ مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ شورای عالی امنیت ملی و و ماده (د) بند ۲ مصوبه ۸۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مواجهه هوشمند و غیرمستقیم با معضل کشف حجاب و بدن نمایی در اماکن و انظار عمومی، مواردی تقدیم می‌شود.

فراجا و ضابطین قضائی تحت نظارت دادستانی‌ها از طریق دوربین و سایر ابزار فنی نسبت به جمع آوری ادله و شناسایی افرادی که در دستگاه‌ها و ارگان های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه از قبیل معابر، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و فضای مجازی، کشف حجاب یا بدن نمایی می‌کنند، حسب جداول اقدام به مجازات متخلفین می‌کنند.

وی افزود: در ماده ۱ آمده است افردی که در وسایل نقلیه اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند مطابق بند ۱ جدول اعمال قانون می‌شوند. در ماده ۲ نیز آمده است که مالکان، متصدیان یا مشتریانی که در اماکن صنفی یا مراکز خرید و مال های تجاری اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۲ جدول اعمال قانون می‌شوند. مسئولیت رعایت حجاب و اجرای قوانین حجاب در مراکز خرید و مال‌ها برعهده مالکان و متصدیان این مراکز می‌باشد.

نوباوه در پایان اظهار کرد: براساس ماده ۳ افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می‌شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می‌شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار