| کد مطلب: ۶۰۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

تدابیر نهاد اطلاعاتی انگلیس برای کمک به شرکت ها در مبارزه با جاسوسان روسی و چینی

روزنامه تایمز انگلیس امروز (دوشنبه) گزارش داد، سازمان اطلاعات داخلی انگلیس مشهور به ام.آی.۵ قرار است به شرکت‌های انگلیسی در مبارزه با آنچه "جاسوسان" روسیه و چین خوانده شده، در چارچوب استراتژی دیپلماتیک و دفاعی به روز رسانی شده این کشور کمک کند.

تدابیر نهاد اطلاعاتی انگلیس برای کمک به شرکت ها در مبارزه با جاسوسان روسی و چینی

ایسنا نوشت، در این گزارش نوشته شد، قرار است ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، طرح ایجاد یک "سازمان محافظت از امنیت ملی" را اعلام کند. وظیفه این سازمان ارائه مشاوره به شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی که ادعا شده هدف جاسوسی صنعتی قرار گرفته‌اند، است.

طبق این ابتکار عمل جدید، شرکت‌های انگلیسی بر اساس گزارشها می‌توانند برای مشاوره گرفتن در مورد همکاری با شرکت‌های چینی، انجام تجارت در چین یا خرید سخت‌افزار از تأمین‌کنندگان چینی، از جمله شرکت های هوآوی یا هایک ویژن، با این سرویس امنیتی تماس بگیرند.

به گزارش نشریه تایمز، علاوه بر این قرار است برنامه زبان چینی برای دیپلمات های انگلیسی هم در آینده نزدیک گسترش پیدا کند و رسانه بی.بی.سی ۲۰ میلیون پوند (۲۴.۱ میلیون دلار) بودجه برای نجات سرویس‌های زبانهای دیگرش که به دلیل کمبود بودجه با تهدید تعطیلی روبه‌رو شده‌اند، دریافت کند.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است، هدف از این تدابیر مقابله با "اشاعه اطلاعات دروغ" از سوی روسیه و چین در کشورهای خارجی اعلام شده است.

در سال ۲۰۲۱، بریتانیا در فرایند بررسی یکپارچه سیاست‌های امنیتی و دفاعی و سیاست خارجی خود از روسیه به عنوان "حادترین تهدید مستقیم" علیه خود یاد کرد. قرار است نسخه به‌روزرسانی شده این سند اواخر امروز دوشنبه منتشر شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار