| کد مطلب: ۶۰۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

سرگردانی مسافران عتبات از نحوه توزیع ارز وکمبود دینار در بازار

مسافران عتبات عالیات این روزها با مشکل تامین ارز مواجه هستند به نحوی که نه دینار در بازار وجود دارد و نه می توانند دلار را به راحتی از صرافی ملی تهیه کنند.

سرگردانی مسافران عتبات از نحوه توزیع ارز وکمبود دینار در بازار

مهر نوشت، هم زمان با آغاز سفرهای نوروزی بسیاری از مردم قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، اما علاوه بر هزینه‌های بالا برای سفر مشکل تأمین ارز را هم دارند.

بررسی‌های میدانی مهر نشان می‌دهد دینار در بازار به شدت کم بوده و مسافران عتبات عالیات برای گرفتن دینار عراقی سرگردان هستند، علاوه بر آن برای دریافت ارز مسافرتی از بازار مبادله مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی صرافی ملی هستند.

در ایام اربعین حسینی، با ابتکار بانک مرکزی بسیاری از بانک‌ها به ارائه خدمات ارزی به مشتریان پرداخته و این کار باعث تسهیل ارائه ارز به زائران شد، پیشنهاد می‌شود بانک مرکزی در دیگر ایام سال به ویژه ایام عید نوروز خدمات ارزی خاص از طریق بانک‌های دولتی ارائه کند تا این مشکل حل شود.

تهیه دلار در بازار آزاد علاوه بر گران‌تر بودن قیمت و افزایش تقاضا برای بازار آزاد که به هیچ وجه مناسب نیست، مشکل دیگری نیز دارد و آن هم ارائه دلارهای سفید قدیمی است که بسیاری از صرافی‌های کشور عراق آن را قبول نداشته و مسافران برای تبدیل به دینار عراق در کشور مقصد به مشکلات زیادی برخورد می‌کنند.

بررسی میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که قیمت دینار هم اکنون ۳۰ هزار ۶۰۰ تومان و دلار در صرافی ملی ۴۲ هزار ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار