| کد مطلب: ۱۱۲۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

رقابت ترامپ با کاملا هریس / آمارها چه می گویند؟

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های کشوری انجام‌شده دونالد ترامپ، که هفته گذشته رسما نامزدی جمهوری‌خواهان را در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان پذیرفت، با ۴۷ درصد در مقابل ۴۵ درصد از هریس پیش است.

رقابت ترامپ با کاملا هریس / آمارها چه می گویند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد از گردونه رقابت‌های انتخاباتی ماه نوامبر کنار می‌کشد و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، برای جانشینی‌اش حمایت می‌کند. اما این چهره جدید حزب دموکرات در صورت معرفی شدن به عنوان نامزد نهایی، چقدر در مقابل دونالد ترامپ شانس دارد؟

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط دو نهاد «دسیژن دسک هدکوارتر» و «د هیل»، معاون رئیس‌جمهور امریکا در صورت رویارویی با دونالد ترامپ چالش‌های خاص خودش را پیش رو خواهد داشت.

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های کشوری انجام‌شده دونالد ترامپ، که هفته گذشته رسما نامزدی جمهوری‌خواهان را در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان پذیرفت، با ۴۷ درصد در مقابل ۴۵ درصد از هریس پیش است.

این برتری ۲ امتیازی، تقریباً برابر با برتری ۲.۵ امتیازی ترامپ نسبت به بایدن است. در نظرسنجی‌ها، رای ۴۶ درصدی رئیس‌جمهور سابق در مقابل حمایت ۴۳.۵ درصدی از رئیس‌جمهور فعلی ثبت شده است.

اگر رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل، هم در رقابت‌ها حضور پیدا کند ترامپ با برتری ۶ امتیازی نسبت به هریس پیشتاز خواهد بود و درصدهای طرفین به ۴۳ در مقابل ۳۷ خواهد رسید. در حالی که کندی ۶ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

میزان مطلوب بودن معاون رئیس‌جمهور در حال حاضر در نظرسنجی‌ها ۳۸ درصد برآورد می‌شود که اندکی کمتر از ۴۱ درصد جو بایدن است.

اسکات ترانتر، مدیر علوم داده در نهاد «دسیژن دسک هدکوارتر»، پیش از انتشار خبر انصراف جو بایدن گفته بود: «مطلوب بودن کامالا هریس در سطح کشوری مانند بایدن است و این برای دموکرات‌ها عالی نیست. با این حال، نکته مثبت او این است که تصمیم افراد مثل نظرشان درباره بایدن یکسره نشده و رای‌دهندگان نگاهی تازه به او خواهند داشت.»

او در ابتدا در نظرسنجی‌ها ۸ امتیاز از ترامپ عقب بود، اما از آن زمان به طور قابل توجهی اختلافش را جبران کرده و اکنون به ۲ امتیازی ترامپ رسیده است.

در نظرسنجی مشترک دو موسسه «اکونومیست» و «یوگاو» که در اواسط ژوئیه انجام شد، تقریباً از هر ۱۰ دموکرات، ۸ دموکرات گفتند که در صورت کناره‌گیری بایدن، هریس را تایید می‌کنند. کمی بیش از یک چهارم نیز گفتند که احتمال پیروزی او در برابر ترامپ از بایدن بیشتر است.

نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌داد هریس در مقابل ترامپ بهتر از بایدن عمل می‌کند هرچند هر دو از او عقب‌تر هستند؛ هریس با ۳ امتیاز و بایدن با ۵ امتیاز.

 

گردهمایی انتخاباتی حامیان کامالا هریس و جو بایدن

یک نظرسنجی نیز که پس از اولین مناظره ریاست‌جمهوری توسط شبکه سی‌ان‌ان منتشر شد، نشان می‌داد که هریس از بایدن به ترامپ نزدیک‌تر است. او تنها ۲ امتیاز از رئیس‌جمهور سابق عقب‌تر بود، در حالی که بایدن باید برای رسیدن به ترامپ ۶ امتیاز را جبران می‌کرد.

استراتژیست‌های حزب دموکرات می‌گویند کامالا هریس بهترین موقعیت را برای جانشینی جو بایدن دارد؛ او هرچند ۵۹ سال دارد، اما بیش از ۲۰ سال از بایدن جوان‌تر است. هریس همچنین یک زن سیاه‌پوست است و در مجموع این ویژگی‌ها می‌تواند برای جمعیت‌های کلیدی در پایگاه دموکرات‌ها جذاب باشد.

همچنین با انتخاب او، دستگاه تبلیغاتی بایدن و سیستم جمع‌آوری کمک‌های مالی کمیته ملی دموکرات‌ها (DNC) می‌توانند مبلغ جمع‌آوری شده تا کنون را بدون درگیری‌های قانونی برای ادامه کارزارهای انتخاباتی هزینه کنند.

در ایالت‌های کلیدی ترامپ ۴ امتیاز در پنسیلوانیا، ۱ امتیاز در ویسکانسین و کمتر از نیم امتیاز در میشیگان از هریس جلو است. این در حالی است که هریس در ویرجینیا ۳ امتیاز برتری دارد.

کارشناسان می‌گویند هنوز داده‌های نظرسنجی زیادی برای تخمین نتیجه رقابت هریس-ترامپ هم در سطح کشوری و هم در سطح ایالتی وجود ندارد و برای برآورد بهتر باید منتظر نظرسنجی‌های آینده ماند.

 

منبع : فرارو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار