| کد مطلب: ۱۱۲۹۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد محمد فاضلی از کار گروه های انتخاب وزرا/ مردم حق دارند دلایل قرار گرفتن گزینه ها در لیست را بدانند

استاد پیشین جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: شهروندان حق دارند بدانند هر گزینه به چه دلایلی در فهرست قرار گرفته است.

انتقاد محمد فاضلی از کار گروه های انتخاب وزرا/ مردم حق  دارند دلایل قرار گرفتن گزینه ها  در لیست را بدانند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ محمد فاضلی در کانال تلگرامی خود تحت عنوان « دو صفحه توضیح بنویسید » نوشت:

یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها برای کمیته‌های انتخاب همکاران رئیس‌جمهور در هیئت دولت، نرم‌افزار اِکسِل (Excel) است. توضیح می‌دهم.

فکر کنید کمیته‌های انتخاب وزرا یک فایل اکسل تحویل شورای راهبری داده‌اند که در آن ده نفر اسم و جلوی هر اسمی هم نمره‌ای بین ۱ تا ۲۰ یا تعداد آرای آن فرد در کمیته نوشته شده است. اعضای کمیته هم مد نظرشان است که این نمرات، کیفیت فرد پیشنهادی را نشان می‌دهد.

در دنیای واقعی، یک شیشه داروی گیاهی هم که بخری، یک برگه کاغذ همراهش هست که در آن توضیح داده این دارو برای چه بیماری‌هایی مناسب است، چه عوارضی دارد، و موارد مصرف آن چیست. حالا اگر قرار باشد کسی را به عنوان نامزد وزارت معرفی کنند، باید پیشنهاددهندگان اقلاً دو صفحه توضیح بنویسند که چرا این فرد را برگزیده‌اند. بالاخره وزیر که از یک شیشه داروی گیاهی کم‌اهمیت‌تر نیست.

در ضمن، آن دو صفحه توضیح باید قابل انتشار هم باشد. بالاخره جامعه‌ای که منتظر خروجی کمیته‌هاست، حق دارد بداند اعضای کمیته به چه دلیلی فلانی را شایسته وزارت یا رئیس سازمانی الف یا ب دانسته‌اند.

در مجلس وقتی می‌خواهند به وزرا رأی اعتماد بدهند، چند نماینده موافق و چند مخالف، ثبت نام می‌کنند و در موافقت و مخالفت با وزیر حرف می‌زنند. بالاخره معلوم می‌شود چه کسانی مدافع فلان وزیر هستند و چه کسانی مخالف. خوب است در کمیته‌ها هم موافقان و مخالفان هر گزینه مشخص باشند و هر موافقی در دفاع از گزینه خود حرف بزند. نمره دادن در یک فایل اِکسِل که چیزی را مشخص نمی‌کند.

خانم‌ها و آقایان عضو کمیته‌ها، دارید وزیر و همکار رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنید، در نظرسنجی درباره کیفیت روغن بادام که شرکت نکرده‌اید تا با نمره دادن بدون دو صفحه توضیح درباره چرایی انتخاب‌های‌تان، کار را تمام کنید.

شهروندان حق دارند بدانند هر گزینه به چه دلایلی در فهرست قرار گرفته است.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار