| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

۱۶ سال تلاش برای ورود به دانشگاه!

مرد ۳۶ ساله چینی که اکنون به «سرسخت‌ترین مرد چین» معروف شده، ۱۶ سال متوالی در آزمون ورودی دانشگاه‌های معتبر چینی شرکت کرد تا سرانجام پذیرفته شد.

 ۱۶ سال تلاش برای ورود به دانشگاه!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ،  تانگ شانگجون سال ۲۰۰۹ در آزمون بسیار دشوار ورودی دانشگاه‌های چین (گائوکائو) شرکت کرد و از ۷۵۰ امتیاز لازم توانست ۳۷۲ امتیاز کسب کند که برای ورود به دانشگاه رویایی‌اش چینهوا، امتیاز بسیار کمی بود. او چند سال بعد هم در این آزمون شرکت کرد و سال ۲۰۱۶ توانست به امتیاز ۶۲۵ برسد.

این امتیاز برای رفتن به دانشگاه‌های دیگر کافی بود اما تانگ شانگجون می‌خواست وارد دانشگاه چینهوا شود و این امتیاز برای آن کافی نبود.

سال ۲۰۱۹، امتیاز شانگجون به ۶۴۹ رسید که این امتیاز برای ورود به چندین دانشگاه معتبر و همچنین چینهوا کافی بود اما این بار برای دو رشته مورد نظر شانگجون، یعنی فیزیک و شیمی، کافی نبود. بنابراین شانگجون به شرکت در آزمون‌های سال بعد ادامه داد اما سال‌های بعد امتیاز او بدتر شد که برخی علت را کم شدن حافظه او و برخی دیگر نهایت ظرفیت او را امتیاز ۶۴۹ می‌دانستند.

 شانگجون سرانجام سال ۱۶‌ام شرکت در آزمون ورودی توانست دوباره امتیاز عالی برای ورود به یکی از دانشگاه معتبر را در رشته‌هایی غیر از فیزیک و شیمی به دست آورد. او به این نتیجه رسید که دیگر باید به آزمون دادن‌های بیشتر پایان دهد و در رشته‌ای که در آن توانایی کافی دارد به تحصیل ادامه دهد.

پان شانگجون در این مدت مجبور بوده با انجام دادن کارهای مختلف از والدین سالخورده خود مراقبت کند. او اکنون به «سرسخت‌ترین مرد چین» معروف شده است. البته این لقب پیش از این به مردی به نام «لیانگ شی» تعلق داشت. او پس از ۲۶ سال تلاش، در سن ۵۸سالگی وارد دانشگاه شد.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار