| کد مطلب: ۱۱۲۹۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

کشکی که علی پروین می گفت همین جاست!

این روزها فدراسیون فاسد فوتبال با شلوغ‌بازی عجیب و غریبی پیش از آغاز لیگ برتر خود را فعال نشان می‌دهد و بی‌خیال تمام قانون‌گریزی‌های تیم‌های لیگ برتری، به‌خصوص در اجرای سقف قرارداد، فقط جلسات پرطمطراق و پرسروصدا برگزار می‌کند. شنیدن خبر عضویت امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال در کمیته فنی فدراسیون بسیار جالب توجه بود.

کشکی که علی پروین می گفت همین جاست!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، اشتباه نکنید امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی باید در این کمیته عضویت داشته باشد، نکته جالب توجه اعضای این کمیته هستند که البته هنوز به هفت نفر نرسیده‌اند، اما وقتی نگاهی به اسامی آن‌ها می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که چرا روزی، روزگاری علی پروین عنوان کرد کمیته فنی یعنی «کشک».

مجید جلالی ریاست این کمیته را برعهده دارد. کمیته‌ای که نزدیک به پنج ماه از زمان تشکیل آن می‌گذرد. در اینکه انتخاب مجید جلالی برای این سمت انتخاب درستی بوده یا نه، طبعاً نیازمند زمان است تا ببینیم کارکرد این کمیته و افراد حاضر در آن چه دستاوردی برای فوتبال ایران دارد، ولی وقتی انتخاب اعضای این کمیته را مشاهده می‌کنیم به این باور می‌رسیم که این کمیته همان کشک معروف خودمان است. البته در این میان یک سؤال مطرح می‌شود؛ اینکه مجید جلالی خودش اعضا را انتخاب و معرفی می‌کند یا اینکه اهرم فشاری وجود دارد و به او اجبار می‌کنند که مثلاً محمود شیعی و احمد خداداد را به عضویت کمیته فنی فدراسیون فوتبال درآورد؟!

در هر دو صورت فاجعه در حال رقم خوردن است، چون اگر خود جلالی به این انتخاب‌ها رسیده باشد که باید در انتخاب و انتصاب خودش هم شک کرد و اگر اهرم فشاری وجود داشته باشد که دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند.

برای روشن‌تر شدن موضوع بد نیست نگاهی به سوابق این دو عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال داشته باشیم؛ محمود شیعی، مدیرعامل سابق باشگاه پیکان و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون بود که طی پنج سال از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ هیچ اقدام قابل توجهی انجام نداد و نمونه بارز مدیری بود که فضا را اشغال کرد تا فرد شایسته‌تری این جایگاه را تصاحب نکند. البته جناب شیعی در انداختن تقصیر کم‌کاری‌های خود به گردن دیگران هم تبحر خاصی دارد که نمونه آن را می‌توان در ماجرای «ویلموتس‌گیت» مشاهده کرد، جایی که در پاسخ به رسانه‌ها تمام تقصیرها را به گردن مهدی تاج انداخت. صرف‌نظر از تمام اینها، یکی پاسخ دهد که حضور یک مدیرعامل امتحان پس‌داده در کمیته فنی فدراسیون فوتبال چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

احمد خداداد دیگر عضو کمیته فنی است که برای فهمیدن سوابقش باید بیش از نیم قرن به عقب برگردیم. او متولد ۲۷ فروردین ۱۳۲۵ است. فوتباش در مجموعه تاریخی کیان سپری شد و خیلی زود مربیگری را آغاز کرد. در ۲۸ سالگی سرمربی هما در لیگ تخت جمشید شد تا جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ در ایران باشد. احمد خداداد بیشترین دوران حضور به عنوان سرمربی تیم ملی دانشجویان را دارد. او در سال ۱۳۶۱ سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد و سرمربی تیم‌های بنیاد شهید، هما، پورا و کاوه هم بود. همچنین در تیم‌های نفت، فولاد و سپاهان در کنار حسین فرکی فعالیت کرده است. در اینکه احمد خداداد برای فوتبال کشور زحمت زیادی کشیده هیچ شکی نیست، اما در اینکه آیا او در این سن و سال می‌تواند کمکی به فوتبال کند، سؤال‌های زیادی وجود دارد.

حالا در نظر بگیرید که قرار است به این افراد یک پیشکسوت دیگر، یک خانم و یک نماینده از فوتبال ساحلی هم اضافه شود تا جمع هفت نفره کامل شود. حضور یک خانم را می‌توان توجیه کرد، اما یک پیشکسوت دیگر چرا، مگر خداداد پیشکسوت نیست و اینکه چرا نباید فوتسال نماینده داشته باشد! این پازل نامتقارن را جلوی خود بگذارید تا مثل ما به این باور برسید کشکی که علی پروین می‌گفت، همین‌جاست.

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار