| کد مطلب: ۱۱۲۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

واکنش تل آویو به رای دادگاه لاهه علیه اسرائیل/ نتانیاهو عصبانی شد

نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره وجود غیرقانونی این رژیم در فلسطین واکنش نشان دادند.

واکنش تل آویو به رای دادگاه لاهه علیه اسرائیل/ نتانیاهو عصبانی شد

به گزارش ارمان ملی آنلاین؛  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به رای مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد اشغالگری این رژیم در سرزمین‌های فلسطین تاخت و این حکم را اشتباه خواند.

وی مدعی شد: مردم ما نه اشغالگر سرزمین خود هستند و نه میراث پدرانشان و هرگونه تصمیم نادرست در لاهه این واقعیت تاریخی را مخدوش نخواهد کرد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را بیانگر یهودستیزی این دیوان دانست و مدعی شد پند و اندرزهای دیوان لاهه را نمی‌ پذیرد.

 «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم در واکنش به جلسه امروز دیوان لاهه ادعا کرد اکنون باید حاکمیت رژیم صهیونیستی بر فلسطین اعمال شود.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم گفت: ما باید اقدامات بی سابقه‌ای علیه سازمان ملل و نهادهای آن اتخاذ کنیم.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: برای شکست این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در محافل بین‌المللی و کشورهای عضو تلاش خواهیم کرد. این حکم مغرضانه است، رویکرد یهودستیزی دارد و فقط خدمتی به تروریسم اسلامی و جنگ علیه اسرائیل است.

دیوان دادگستری بین‌المللی اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیر قانونی اعلام کرد و افزود این دیوان هیچ گونه تغییر بافتی را که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در فلسطین از جمله قدس شرقی ایجاد کرده، به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشورها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود همکاری کنند.

این نهاد قضایی اعلام کرد حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اعضای سازمان ملل نباید این حضور غیرقانونی را به رسمیت بشناسند. کشورها باید با مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برای پایان دادن به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی همکاری کنند. این وظیفه همه کشورهاست که به تمایز میان رژیم صهیونیستی و اراضی اشغالی متعهد باشند.

دیوان دادگستری بین‌المللی اشغالگری از رژیم صهیونیستی خواست به اشغال و حضور غیرقانونی خود در فلسطین و نیز فعالیت‌های شهرک‌سازی و تخلیه شهرک‌های موجود پایان دهد و به همه فلسطینی‌های متضرر غرامت پرداخت کند.

این نهاد از سازمان ملل خواست تدابیر لازم را پایان دادن به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین بررسی کند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار