| کد مطلب: ۱۱۲۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

۴ راهکار مهم برای حفظ سلامت مغز

یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیحاتی درباره راهکارهای حفظ سلامت مغز پرداخت و گفت: مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز به کار انداختنش است. در کنار این مورد باید مواد مغذی و مورد نیاز مغز را نیز به این عضو برسانیم.

۴ راهکار مهم برای حفظ سلامت مغز

به گزارش آرمان ملی آنلاین ،  محمدعلی اکبریان‌نیا درآستانه روز جهانی مغز درباره راهکارهای حفظ سلامت این عضو گفت: ساختار مغز بسیار پیچیده و پیشرفته است و برای نگهداریش باید با این عضو خوب کار شود این به معنی است که مغز باید به کار انداخته شود. لازم است افراد از توانایی‌های مغزیشان به خوبی استفاده کنند و مواد مغذی و مورد نیاز را به این عضو برسانند.

وی با مطرح کردم این سوال که چند درصد از افراد جامعه از مغزشان استفاده می‌کنند؟! ادامه داد: سیگار برای سیستم عصبی مغز و خون رسانی به این عضو مشکل ایجاد می‌کند، چربی خون موجب اختلال عروقی مغز می‌شود، قند بالا آسیب به عروق مغزی و اختلال در عملکرد مغز را به همراه دارد، فشار خون باید کنترل شود و ورزش کردن بسیار در بهبود عملکرد مغز موثر است، اما تعدادی زیادی از افراد به این نکات توجه نمی‌کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز ابتدا باید مراقب عوامل آسیب پذیری این عضو از جمله فشارخون، قند و چربی خون بالا، استعمال سیگار، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب باشیم.

این پزشک متخصص ضمن اشاره به اینکه راهکار دیگر حفظ سلامت مغز این است که این عضو را شلاق نزنیم، بیان کرد: داروهای محرک مغزی و برخی از داروهایی که گاهی در ورزش‌های سنگین استفاده می‌شود، می‌تواند مغز را شلاق بزند و کارایی مغز را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز به کار انداختنش است، توضیح داد: ورزش مغز مطالعه است اما سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع : اطلاعات

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار