| کد مطلب: ۱۱۲۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

فراخوان مهم گوترش به همه‌ طرفهای جنگ غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) با اشاره به حملات جنایتکارانه مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، هر نقطه از نوار غزه را یک قتلگاه احتمالی دانست.

فراخوان مهم گوترش به همه‌ طرفهای جنگ غزه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «آنتونیو گوترش» در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: حجم ویرانی ها در غزه، غیر قابل درک و غیر قابل قبول است و هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها خواست با «نشان دادن شجاعت، تمایلشان را به دستیابی به توافق» اعلام کنند.

«ایناس حمدان» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه نیز یکشنبه شب اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه، ۱۹۰ تاسیسات این آژانس در این باریکه تخریب شده است.

حمدان افزود: ما مختصات مراکز خود را به صورت روزانه با طرف اسرائیلی به اشتراک می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه امکانات ما عمدتاً برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به آوارگان استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی آنروا همچنین افزود: آوارگان در نوار غزه نمی‌توانند مکان‌های امنی برای نقل مکان پیدا کنند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.


 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار