| کد مطلب: ۱۱۲۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

دانشمندان دلیل خیانت را کشف کردند

نتیجه بررسی پژوهش‌گران دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می‌دهد که دلایل اصلی خیانت افراد به شریک زندگی شان ناشی از تمایلات فردی مانند تعهد آنان به رابطه و پایین بودن آستانه وسوسه شدن شان می‌باشد که نشان دهنده کم‌ترین میزان تاثیر شریک زندگی شان در این موضوع است.

دانشمندان دلیل خیانت را کشف کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این یافته فرضیه آنان را در تضاد با این استدلال قرار داد که اگر رابطه فاقد شور و شوق یا صمیمیت باشد احتمال خیانت افراد افزایش می‌یابد.

مهم نیست که چقدر به شریک زندگی خود عشق می‌ورزید و نسبت به او دلسوزی می‌کنید این موضوع مانع از خیانت او به شما نمی‌شود. این نتیجه مطالعه‌ای تازه است. نتیجه بررسی محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می‌دهد که دلایل اصلی خیانت افراد به شریک زندگی شان ناشی از تمایلات فردی مانند تعهد آنان به رابطه و پایین بودن آستانه وسوسه شدن شان می‌باشد که نشان دهنده کم‌ترین میزان تاثیر شریک زندگی شان در این موضوع است. این یافته فرضیه آنان را در تضاد با این استدلال قرار داد که اگر رابطه فاقد شور شوق یا صمیمیت باشد احتمال خیانت افراد افزایش می‌یابد.

به گزارش دیلی میل، شرکت کنندگان در آن مطالعه به پرسش‌هایی در مورد این که آیا معتقد بودند شریک زندگی به آنان خیانت می‌کند یا خیر و درباره تعهد خودشان به رابطه پاسخ دادند. محققان ۱۹۱۲ نفر را که ازدواج کرده بودند یا با شریک زندگی شان زندگی می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند و از آنان پرسش‌هایی را مطرح کردند:"در طول مدتی که شما و شریک تان رابطه جنسی داشته اید آیا شریک زندگی تان هرگز شریک جنسی دیگری داشته است؟، تا چه اندازه به شریک زندگی خود نزدیک هستید و تا چه اندازه به رابطه خود متعهد هستید"؟

نتیجه این مطالعه که در ژورنال Deviant Behavior منتشر شد نشان داد افرادی که می‌گفتند به رابطه بسیار متعهد هستند ۷۸ درصد کم‌تر از شرکت کنندگانی که سطوح تعهد پایین تری داشتند درگیر خیانت بودند. محققانی که آن مطالعه را انجام داده اند می‌گویند:" تصمیم به خیانت صرفا یک ویژگی فردگرایانه است که در آن هیچ گناهی نباید متوجه شریک زندگی آن فرد شود، زیرا داشتن رابطه جنسی بیش‌تر و ایجاد پیوند عمیق‌تر با شریک زندگی به عنوان یک عامل بازدارنده برای خیانت عمل نمی‌کند". این یافته‌ها بدان معناست که اگرچه زوجین به این باور رسیده اند که محبت یا فقدان آن دلیل اصلی خیانت شرک زندگی است، اما واقعیت آن است که در وهله نخست عامل تعیین کننده آن است که همسرتان واقعا تا چه اندازه به شما اهمیت می‌دهد. نویسندگان مطالعه تازه صورت گرفته می‌گویند:"دوست داشتن یک شخص و ارائه هر آن چه او می‌خواهد باعث نمی‌شود که ان فرد به شما خیانت نکند. "

تصمیم برای وفادار ماندن صرفا یک تصمیم شخصی است و در هر زمانی یک فرد می‌تواند بگوید که دیگر نمی‌خواهد در رابطه باشد تا از خیانت به شریک زندگی خود جلوگیری کند". این یافته‌ها برخلاف نتیجه مطالعه‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۲۰ میلادی است که در آن اشاره شده بود کمبود عشق و صمیمیت در یک رابطه با خیانت در ارتباط است. به گفته محققان دانشگاه هاروارد مطالعات گذشته هم چنین نشان داده گه خیانت شریک زندگی می‌تواند به خوش تیپ و زیبا بودن او نیز مربوط باشد.

نتیجه مطالعه‌ای انجام شده سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داد که داشتن یک شریک زندگی زن یا مرد جذاب مانند نگهداشتن یک بیسکوئیت در مقابل یک سگ است چرا که آن فرد برای افراد خارج از آن رابطه تقریبا غیر قابل مقاومت است. نتیجه آن مطالعه نشان می‌دهد افراد جذاب‌تر از نظر فیزیکی بیش‌تر هدف شکار غیرقانونی افراد دیگر قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار