| کد مطلب: ۱۱۲۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

مدودف: روسیه باید به دنبال محو اوکراین و ناتو باشد

"دمیتری مدودف" معاون شورای امنیت ملی روسیه همزمان با برگزاری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن، اعلام کرد که مسکو باید به دنبال محو اوکراین و ناتو باشد.

مدودف: روسیه باید به دنبال محو اوکراین و ناتو باشد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  مدودف امروز پنجشنبه وعده داده شده در نشست شب گذشته ناتو مبنی بر اعطای عضویت نهایی به اوکراین را محکوم کرد.

در این راستا این مقام عالی رتبه روسیه تاکید کرد که روسیه باید در راستای ناپدید کردن این ائتلاف نظامی و اوکراین کار کند.

ناتو در بیانیه رسمی روز چهارشنبه متعهد شد که از کی‌یف در مسیر برگشت ناپذیر برای یکپارچگی کامل با منطقه یورو-آتلانتیک و عضویت در ناتو حمایت می‌کند.

از این رو مدودف متحدان در ناتو را دشمنان روسیه خواند و هشدار داد که «مسیر برگشت ناپذیر» اوکراین به سمت عضویت در ناتو با ناپدید شدن کی‌یف یا این ائتلاف نظامی، یا «هر دو» پایان خواهد یافت.

کشورهای عضو ناتو در بیانیه خود مدعی شدند که این ائتلاف هیچ تهدیدی برای روسیه ایجاد نمی‌کند، به دنبال رویارویی با مسکو نیست و مایل است کانال‌های ارتباطی را برای جلوگیری از تشدید تنش باز نگه دارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان سفر به کی‌یف در ماه آوریل، گفت: اوکراین جایگاه مناسبی در ناتو دارد و این ائتلاف در مسیری غیرقابل بازگشت به سمت عضویت اوکراین است ولی این امر باید در زمان مناسب خود اتفاق بیفتد.

روسیه بارها اعلام کرده است که به دلیل نگرانی های امنیت ملی مخالف عضویت اوکراین در ناتو است، اما هرگز با آرزوهای کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا مخالفت نکرده است.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار