| کد مطلب: ۱۱۲۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد مهاجری: اصولگرایان نگران سونامی در انتخابات هستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: سونامی انتخابات همیشه برای اصولگرایان نگران‌کننده است

محمد مهاجری: اصولگرایان نگران سونامی در انتخابات هستند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص ارزیابی عملکرد نامزدهای انتخابات در مناظره ها اظهار داشت: به نظرم پورمحمدی در بین کاندیدا‌ها متین‌تر و موقرتر حرف می‌زند و نشان می‌دهد که حرف‌هایش بر اساس مطالعه است. مشخص است که یک تیم، عملیاتی بودن صحبت‌های پورمحمدی را بررسی کردند. گاهی اوقات هم که در موضع منتقد می‌نشیند، می‌توانیم بگوییم مشکلات و نقد‌های مطرح شده احصاء و مطالعه شده است.

محمد مهاجری با اشاره به عملکرد پزشکیان در مناظره‌ها گفت: «آقای پزشکیان در مناظره سوم، بهتر ظاهر شد. شاید بتوانیم بگوییم مناظره‌ای‌تر ظاهر شد. پزشکیان به زبان عامه مردم صحبت می‌کند بر نهج‌البلاغه مسلط است و فکر می‌کنم طی این مناظره آخر درخشان ظاهر شد.

وی ادامه داد: جای دیگر هم نوشتم که قالیباف سیاست آسه برو آسه بیا را پیاده می‌کند. این نامزد انتخابات از دو جهت تحت فشار و هجمه است؛ یک طرف اصولگرایان تندرو هستند که الان پشت جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی جمع شدند. طرف دیگر هم اصلاح‌طلبان هستند. اگر دقت کنید قالیباف در مناظره‌ها سعی می‌کند با کسی کاری نداشته باشد و جواب انتقاد‌ها را نیز نمی‌دهد. چون می‌داند یک کف رای دارد که نباید از دست برود. چون راهی برای بالا بردن میزان رای خود بلد نیست، مثل تیم فوتبالی که نتیجه مساوی بدون گل برایش نتیجه خوبی محسوب می‌شود، نه به نزدیکی دروازه حریف می‌رود و نه حمله می‌کند. صرفاً حواسش هست که گل نخورد. معتقدم قالیباف به یک انتخابات دو مرحله‌ای فکر می‌کند و احتمالاً برداشتش این است که به مرحله دوم خواهد رفت؛ چه با پزشکیان و چه با جلیلی. در چنین سناریویی، قالیباف شانس خود را در این مرحله می‌بیند و به چشم رقابت اصلی به آن نگاه می‌کند.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: در ۱۴۰۳ جناح اصولگرا  با پدیده‌ای تحت عنوان پزشکیان روبرو شد. احتمالا فکر نمی‌کردند پزشکیان تائید صلاحیت شود. چرا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت شد و در انتخابات مجلس دوازدهم هم اگر نظر رهبری نبود، حذف می‌شد. حضور پزشکیان این نگرانی را برایشان به وجود آورد که ممکن است تحرکی در جامعه به وجود بیاید، مشارکت بالا برود، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شوند و ۹۲ یا ۷۶ دوباره‌ای رقم بخورد. سونامی انتخابات همیشه برای اصولگرایان نگران‌کننده است. این که چرا شاهد حضور نامزد‌های پوششی هستیم، از یک طرف بر می‌گردد به ساختار سیاست در کشور و از طرف دیگر به نداشتن متر و معیار مشخص در جریان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان. بخشی از این تائید صلاحیت‌ها به سلایق شخصی اعضای شورای نگهبان بر می‌گرد.

 

منبع : فرارو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار