| کد مطلب: ۱۱۲۳۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

رجایی: پزشکیان حرف های متفاوت بزند خاکستری‌ها و دهه هشتادی را پای صندوق می آورد

غلامعلی رجایی گفت: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند در این انتخابات موفق شوند باید روی این دو قشر کار کنند. اولا تردید قشر خاکستری را از بین ببرند و با حرف‌هایی که می‌زنند و برنامه‌هایی که پیش‌بینی می‌کنند، آنها را با صندوق‌ها آشتی بدهند. حتما حرف جدیدی هم برای دهه هشتادی‌ها داشته باشند؛ که البته بسیار سخت است.

رجایی: پزشکیان حرف های متفاوت بزند خاکستری‌ها و دهه هشتادی را پای صندوق می آورد

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تاثیر سفرهای استانی نامردهای ریاست جمهوری بر افزودن شور انتخاباتی کردم اظهار داشت: حتما مؤثر است ولی ما نباید فراموش کنیم که بهبود شاخص‌های اقتصادی مثل ارز و مسکن و حتی سیاست خارجی را در دولت سیزدهم شاهد نبوده‌ایم و البته توفیق‌های این دولت مثل راه‌اندازی کارخانه‌های راکد هم بوده است. به نظر من اینها اکثر گذاشته در اینکه مردم احساس کنند به هر دولتی رأی بدهند کار چندانی برای معیشت آنها نمی‌شود و سفره آنها کماکان محدودتر، خلوت‌تر و کوچک‌تر می‌شود. به نظر من سفرهای استانی باید این آسیب جدی را از بین ببرد یا دچار محدودیت کند.

غلامعلی رجایی گفت: چون سبد رأی اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند بر خلاف جریان موجود شنا کنند، از سه قشر تشکیل شده است. یکی اعضا و طرفداران احزاب اصلاح‌طلب هستند که قبلا هم رأی داده‌اند، دوم قشر خاکستری که پخته و تجربه‌دار است ولی سیاسی نیست و نگاه می‌کند که کدام نامزد حرفش را می‌زند و به او رأی می‌دهد، کما اینکه سال ۷۶ به خاتمی و سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رأی دادند و به آقای روحانی هم رأی دادند چون آقای خاتمی و آقای هاشمی پشت سر ایشان بودند. الآن باید این تصور در قشر خاکستری ایجاد شود که آقای پزشکیان گزینه حاکمیتی نیست و اگر این طور باشد، ممکن است درصدی از مردم بیایند و با صندوق رأی آشتی کنند.

نسل «Z» دغدغه سیاست و شریعت ندارند و به فکر رفاه خودشان هستند

وی افزود: قشر سوم سبد رأی اصلاح‌طلبان که هم به لحاظ فراوانی و هم به لحاظ مشخصات بسیار مهم است، دهه هشتادی‌ها هستند که غالبا به نسل «Z» تعبیر می‌شود. اینها اساسا نه دغدغه سیاست و نه دغدغه شریعت دارند و به فکر رفاه خودشان هستند و در دولت‌های پیشین نتوانسته‌اند آمار خودشان را ببینند. قشر زیادی از کسانی که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، همین دهه هشتادی‌ها هستند. یعنی قشر خاکستری در کشور مانده و دارد با ناملایماتی زندگی خودش را پیش می‌برد اما دهه هشتادی‌ها مصلحت را در رفتن می‌دانند.

اصلاح‌طلبان روی قشر خاکستری و نسل «Z» کار کنند

رجایی بیان کرد: بنابراین، اصلاح‌طلبان اگر بخواهند در این انتخابات موفق شوند باید روی این دو قشر کار کنند. اولا تردید قشر خاکستری را از بین ببرند و با حرف‌هایی که می‌زنند و برنامه‌هایی که پیش‌بینی می‌کنند، آنها را با صندوق‌ها آشتی بدهند. حتما حرف جدیدی هم برای دهه هشتادی‌ها داشته باشند؛ که البته بسیار سخت است.

*در مورد طرح نور یا مذاکره با آمریکا دست آقای پزشکیان بازتر است

وی در خصوص آرایش 5 به 1 اصولگرایان که می تواند به نفع پزشکیان باشد تصریح کرد: تنها عامل شکست اصولگرایان این نیست؛ می‌تواند یکی از عوامل باشد. به نظر من حرف‌هایی که اصولگرایان باید بزنند و نمی‌توانند بزنند، مثل طرح نور یا مذاکره با آمریکا، دست آقای پزشکیان بازتر است و رهاتر صحبت می‌کند. وقتی جامعه می‌بیند که این راحت‌تر و رهاتر صحبت می‌کند و اینها دست به عصا می‌روند، راجع به مسائل اینترنتی آقای پزشکیان شجاعانه‌تر ظاهر می‌شود و اینها دست به عصاتر ظاهر می‌شوند یا بعضا حرف‌هایی زده‌اند که مثلا در تأیید محدود کردن آزادی‌های اینترنتی بوده، قاعدتا این را به نفع پزشکیان می‌توانیم محاسبه کنیم.

حرف‌های متفاوت پزشکیان می‌تواند قشر خاکستری و دهه هشتادی‌ها را به صندوق‌های رأی اضافه کند

رجایی تاکید کرد:  بنابراین، تعدد دلیل آسیب‌پذیری آنها نیست و جنس حرف‌های آنها می‌تواند دلیل دیگری باشد که روی رأی مردم اثر خودش را دارد؛ به خصوص در قشر خاکستری. دقت کنید که اصولگرایان یک رأی ثابت سنتی و تکلیفی دارند که در هر شرایطی پشت سر مدیران اصولگرا می‌آیند، اما رأی خاکستری که ممکن است بین دو طرف شناور و در تغییر باشد، وقتی این عدم موضع اصولگرایان را می‌بیند، با آسودگی خاطر بیشتری به پزشکیان رأی می‌دهد و حرف‌های متفاوت پزشکیان می‌تواند بخشی از قشر خاکستری و دهه هشتادی‌ها را به صندوق‌های رأی اضافه کند.

 

 

منبع : جماران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار