| کد مطلب: ۱۱۲۳۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پاسخ تند دفتر ظریف به ادعا‌های جنجالی زاکانی

چگونه ادعا می‌کنید برجام اراده نظام نبود، وقتی در شورای امنیت ملی تصویب شد و مصوبه مورد تایید رهبری قرار گرفت؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دفتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در پاسخ به ادعاهای علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1403 در برنامه میزگرد سیاسی اعلام کرد: آقای زاکانی مدعی شده‌اند، حلقه‌ای سه نفره متشکل از آقایان روحانی، ظریف و لاریجانی سند برجام را مخفی نگه داشته و حتی در اختیار سایر اعضای «کمیته ویژه هسته‌ای»، از جمله دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی (آقای شمخانی) و مشاور ویژه مقام معظم رهبری (آقای دکتر ولایتی) قرار نداده و «در نهایت محرمانگی کار را پیش بردند». اعضای نامبرده کمیته، این ادعای سخیف ایشان را صریحاً تکذیب کرده‌اند.

خود ایشان در صحبت هایشان اذعان می‌کنند که در کمیسیون ویژة مجلس به ریاست ایشان تک تک حرف‌ها شنیده و به رای و نظر گذاشته شده است. سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد نظر نظام، در جلسة مجلس شورای اسلامی در روز تصویب برجام در مجلس و در جلسة خصوصی روز قبل از آن، معروف خاص و عام است و عجیب است که حافظة ملت و همکاران خود را این قدر کوتاه تصور کرده‌اند؛ بنابراین تنها در صورتی می‌توانند بگویند برجام اراده نظام نبوده که خود و اقلیت همفکرانشان را معادل نظام بدانند.

دفتر وزیر خارجه سابق، علیرضا زاکانی را به «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» متهم کرد و هشدار داد که در صورت عدم عذرخواهی، این مسئله را با شکایت به مراجع قانونی پی‌گیری خواهد کرد.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار