| کد مطلب: ۱۱۲۳۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

کنایه حسین انتظامی به قاضی زاده هاشمی/ اگر انصراف نمی‌دهید سوال بپرسم

قاضی‌زاده هاشمی درباره فیلترینگ گفت: این موضوع در دو سطح قابل بحث است؛ یکی‌قوانین موجود است که رئیس جمهور مجری قانون است و باید پیشنهادات خود را به قانون گذار جهت اصلاح ارائه دهد و سطح دیگر بحث ایده من است.

کنایه حسین انتظامی به قاضی زاده هاشمی/  اگر انصراف نمی‌دهید سوال بپرسم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه -۲۵ خرداد- به مدت ۹۰ دقیقه مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما است. وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محورها و برنامه های خود در حوزه مسائل فرهنگی را تشریح خواهد کرد.

در این برنامه، لاله فرهنگ متین و داوود رحیمی سجاسی مشاوران قاضی‌زاده هاشمی هستند همچنین شهاب اسفندیاری، حسین انتظامی و الهام یاوری سه کارشناس حوزه فرهنگ در این میزگرد حضور دارند.

حسین انتظامی کارشناس برنامه زنده میزگرد فرهنگی که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری و مشاورانش برگزار می شود، در ابتدای سخنانش خطاب به قاضی زاده هاشمی سوالی درباره ماندن یا انصرافش در انتخابات بیان کرد.

انتظامی خطاب به این نامزد ریاست جمهوری گفت: برخی خبرها در جامعه مطرح است که شما بناست که چند روز دیگر انصراف دهید؛ این همه امکانات و فعالیت‌ها و عوامل برنامه‌ها و زحمات صدا و سیما در جریان است. اگر قرار است ادامه دهید سوالم را عرض می‌کنم اما اگر است روزهای آینده شاهد انصراف جنابعالی باشیم، بهتر است به اصطلاح سر کار نباشیم و مزاحمتی برای شما نداشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی هم در واکنش به این سوال انتظامی، به شوخی گفت که حالا تشخیص اینکه خدای نکرده سر کار هستید، با جنابعالی است.

این نامزد انتخابات افزود: من جزو افراد بد سابقه در انصراف هستم. یک دفعه کاندیدا بودم و سابقه‌ام روشن است. اما در یک خانواده همه برای یکدیگر ایثار می کنند؛ افراد برای هر چیزی ایثار نمی کنند؛ برای مکتبشان اما ایثار می کنند. گاهی وظیفه در ماندن است و گاهی وظیفه در رفتن.

او در ادامه تاکید کرد که من نیامده ام که بروم؛ به هیچ عنوان؛ قصد کنار کشیدن ندارم اما آماده فداکاری برای جامعه و ملتم هستم.

در ادامه، حسین انتظامی کارشناس این میزگرد فرهنگی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ هنر و رسانه ممیزی بسیار بالاست که توسط اشخاص غیر مسئول مداخله می شود؛ در قانون مطبوعات آمده هیچ مقام دولتی و غیردولتی نه می تواند سانسور کند نه اینکه به آنها بگوید چه بنویسند فقط مصوبات شورای عالی امنیت ملی مستثناست ولی اکنون مرتب به رسانه ها امر و نهی می شود؛ همین سبب شده است بسیاری از فعالان فرهنگ و هنر گوشه گیر شوند برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟

نظر قاضی زاده هاشمی درباره اعمال ممیزی‌ها

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال این کارشناس فرهنگی در زمینه اعمال ممیزی‌ها گفت: در طول تاریخ آن بخشی از تمدن ما شکوفا بوده که امرای آن زمان با فرهیختگان و هنرمندان و شعرا هم نشینی داشتند؛ خصوصیتی که مقام معظم رهبری به خوبی نشان داده؛ در مستند غیر رسمی می بینید که حتی برخی افراد تعجب می کنند که رهبر معظم انقلاب با چنین افرادی یا نویسندگانی گفت وگو کرده و نظرش را دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قوه هاضمه جامعه اسلامی بسیار قوی است؛ ارزش های اسلامی فطری هستند و نباید از اینکه اینها دچار خدشه شوند، بترسیم بلکه باید به مردم اعتماد کنیم؛ تبلور مردم در جامعه فرهنگ و هنر، روزنامه نگاران و نویسندگان هستند؛ اگر این اقشار کرامت و احساس تعلق دینی و ملی داشته باشند که در احترام به آنها و رسیدگی به مشکلاتشان اتفاق می افتد، آنها هم وطنخواه تر و متدین تر از ما خواهند بود و مراقبت جدی تری خواهند داشت.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من ۱۴ سال نماینده مجلس بودم و مرد قانون هستم؛ به حوزه اجرا آمدم تا قوانین را اجرا کنم؛ از اینرو با قاطعیت جلوی هر اقدام غیر قانونی را می گیرم و حقوق قانونی مردم باید حتما رعایت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: عدم استفاده از اهالی فرهنگ منجر به واگرایی و کاهش سرمایه اجتماعی شده است و در تمام ساحت‌ها به ویژه فرهنگ، مساله نوع حکمرانی است.

براساس شاخص‌های جهانی، وضعیت رفاه عمومی نسبت به سال ۵۷ افزایش یافته اما شاخص سرمایه اجتماعی کاهش یافته است

وی ادامه داد: خرده‌ فرهنگ‌ها، باورها، ارزش‌های ملی میهنی و اسلامی که متبلور در سرزمین پهناور ما است را نادیده گرفتیم و تحت قالب مشترک، سعی کردیم همسان‌سازی ایجاد کنیم.

انتظامی نیز با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس دولت شوید با توجه به اینکه رئیس شورای فضای مجازی هستید با فیلترینگ چه می کنید؟، نظر قاضی زاده هاشمی در این زمینه را جویا شد و وی درباره فیلترینگ گفت: این موضوع در دو سطح قابل بحث است؛ یکی‌قوانین موجود است که رئیس جمهور مجری قانون است و باید پیشنهادات خود را به قانون گذار جهت اصلاح ارائه دهد و سطح دیگر بحث ایده من است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در چهارچوب اختیارات باید قول بدهد و معتقدم همانطور که جامعه هنری را هنرمندان می توانند مدیریت کنند، بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دسترسی به فضای مجازی در لیبرال ترین کشور دنیا اینگونه است که پدر خانواده می تواند بعضی سایت‌ها را بر روی فرزندش ببندد. طبع جامعه ما عفیف است اگر این کار را به مردم بسپاریم بهتر است. حتما ترکیبی از فعالان فضای مجازی و ترکیبی از مردم را به عنوان نمایندگان دولت برای کنترل فضای مجازی خواهم گذاشت و یک آزادی هم باید به خانواده بدهیم.

قاضی زاده هاشمی، اینترنت را جزو کالاهای اساسی دانست و گفت: از این موضع تدافعی باید بیرون آییم و باید حکمرانی اینترنت جهانی را بدست گیریم، زیرا دانش فنی و ابزار این حوزه را در اختیار داریم و می‌توانیم در ۱۰ سال آینده حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم؛ در این زمینه سازوکارها باید اصلاح شود و به اینترنت سریع، سالم و آسان در دسترس نیاز داریم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از اهالی فرهنگ، صاحبنظران و افراد موثر جامعه استفاده نکردیم که نتیجه آن واگرایی اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی است.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار