| کد مطلب: ۱۱۲۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیام مهم یحیی السنوار به مصر و قطر

یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه در پیامی که روز پنج‌شنبه به مصر و قطر ارسال کرده، گفته است: «هرگز سلاحمان را زمین نمی‌گذاریم و توافقی که شامل این موضوع باشد را امضا نخواهیم کرد»

پیام مهم یحیی السنوار به مصر و قطر

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه در پیامی به میانجی‌گران عربی گفته است که تنها در صورت توقف کامل و نهایی جنگ حاضر به پذیرش آتش‌بس است

او در پیامی که روز پنج‌شنبه به مصر و قطر ارسال کرده گفته است: «هرگز سلاحمان را زمین نمی‌گذاریم و توافقی که شامل این موضوع باشد را امضا نخواهیم کرد».

وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: «سنوار در اولین پاسخ خود به پیشنهاد ارائه شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای پایان دادن به جنگی که هشت ماه است ادامه دارد، بر موضع جنبش حماس تأکید کرده است».

پیام رهبر حماس در غزه در حالی به میانجی‌گران عربی ارسال شده است که دو مقام ارشد آمریکایی از جمله ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در حال مذاکره در دوحه بر سر طرح جو بایدن برای آتش‌بس در غزه هستند.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به‌صراحت پایبندی خود را به آتش‌بس و عقب‌نشینی نظامیانش از غزه اعلام کند.

وی گفت: پاسخ اسرائیل با موضع بایدن در سخنانش در خصوص آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از غزه، همخوانی ندارد. اگر دشمن اسرائیلی در خصوص آتش‌بس و عقب‌نشینی فراگیر از نوار غزه موضع واضح و روشنی اتخاذ نکند، ما با آن طرح موافقت نخواهیم کرد و به میانجی‌ها هم اطلاع داده‌ایم.

روز چهارشنبه نیز یک منبع ارشد فرماندهی مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان به پیام مهم فرماندهی گردان‌های القسام برای هیئت مذاکره کننده فلسطینی اشاره کرد، با این مضمون: «ثابت قدم باشید، فریب آنچه که میانجی‌ها می‌گویند را نخورید، دشمن در رفح به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید و سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح همانند خان یونس، مرکز و شمال غزه چیزی جز شکست نیست. مقاومت قادر به ایستادگی طولانی مدت است و مدیریت دقیقی بر انبار تسلیحات خود و ساز و کارهای عملیات‌ها دارد. ما همچنین غافلگیری‌هایی برای دشمن داریم که رژیم اشغالگر و متحدانش نمی‌توانند تصور کنند».

 

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار