| کد مطلب: ۱۱۲۰۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

اسرائیل بازهم چادر‌های آوارگان در غرب رفح را بمباران کرد

پهپاد‌های اسرائیلی، چادر‌های آوارگان در اردوگاه‌های آژانس امددادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در غرب رفح را هدف قرار دادند.

اسرائیل بازهم چادر‌های آوارگان در غرب رفح را بمباران کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در حالی که جهان هنوز از حملات شامگاه یکشنبه (رژیم) اسرائیل به چادرهای آوارگان در غرب رفح شوکه شده است، اردوگاه السلام در منطقه مواصی رفح بار دیگر هدف بمباران اسرائیل قرار گرفت که در نتیجه آن، ده‌ها آواره فلسطینی جان باختند.

براساس این گزارش به نقل از العربیه، پهپادهای (رژیم) اسرائیلی، چادرهای آوارگان در اردوگاه‌های آژانس امددادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در غرب رفح را هدف قرار دادند.

بمباران مناطق غرب رفح همچنان ادامه دارد و تانک‌های (رژیم) اسرائیلی با گسترش دامنه عملیات زمینی خود، تا عمق رفح پیشروی کردند.

 

حمله به بیمارستانی صحرایی

بر اساس گزارش امروز رسانه‌های فلسطینی، بیمارستان صحرایی اندونزی در تل‌السلطان در غرب رفح و خانه‌ای در این منطقه نیز هدف حملات توپخانه قرار گرفت که چندین کشته برجای گذاشت.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در «تلگرام» اعلام کرد که طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی هدف اصابت گلوله‌های توپ قرار گرفت.

تلویزیون «الاقصی» نیز گزارش داد که جسد فرد کشته شده در بمباران منطقه البرکسات در غرب رفح، به بیمارستان امارات رسید.

این تحولات میدانی پس از حملات هوایی (رژیم) اسرائیل شامگاه یکشنبه به چادرهای آوارگان فلسطینی در اردوگاه السلام در منطقه مواصی رفح بود که ارتش اسرائیل آن را به عنوان منطقه «امن» طبقه‌بندی کرده است. این حملات به بروز آتش‌سوزی در این چادرها و کشته‌شدن ده‌ها نفر انجامید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات اسرائیل به چادرهای آوارگان، ۴۵ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

در حالی که بسیاری از کشورهای عربی و غربی این فاجعه را محکوم کردند، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری، گفت که حمله اسرائیل به مواصی، «جدیدترین جنایت و چه‌بسا بی‌رحمانه‌ترین» بود.

گریفیتس در واکنش به بیانیه بنیامین نتانیاهو، که این حمله را «حادثه‌ای ناگوار و تراژیک» توصیف کرد، گفت که این توصیف «پیامی است که برای کشته شدگان، عزاداران آن‌ها یا کسانی که در صدد نجات جان‌ها هستند، هیچ معنایی ندارد».

نتانیاهو روز گذشته در سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل گفت: «در حال حاضر حدود یک میلیون غیرنظامی را (از رفح) تخلیه کرده‌ایم، ولی به‌رغم تلاش‌هایمان برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان، این حادثه ناگوار و فاجعه‌انگیز رخ داد».

منبع : انتخاب

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار