| کد مطلب: ۱۰۵۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

کاهش ارزش پول ملی پذیرفتنی نیست

نرخ تورم تأثیر مستقیم در افزایش یا کاهش ارزش پول ملی دارد. در نیم قرن گذشته نرخ تورم در ایران در اکثر سال‌ها دو رقمی بوده است، این درحالی است که میانگین نرخ تورم در دنیا حدود ۳ درصد است و همین مساله را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عامل کاهش ارزش پول ملی در ایران دانست. احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: کاهش ارزش پول ملی پذیرفتنی نیست، چراکه منجر به تضعیف قدرت خرید مردم و معیشت آنها می‌شود، لذا برای سال جدید از دولت می‌خواهیم که یک برنامه‌ریزی و چاره‌‌اندیشی مناسب برای مدیریت بازار ارز داشته باشد.

علیرضا بیگی درباره این‌که آیا دولت دست به تغییر تیم اقتصادی خود در سال آینده خواهد زد و یا مجلس در این زمینه اقدام خواهد کرد، گفت: اصلا بنا نیست آدم‌ها را عوض کنیم و آدم‌ها در این قضیه مقصر نیستند، این نگرش اقتصادی دولت است که چنین مشکلاتی را به بار می‌آورد. دولت هم به معنای دولتی که در حال حاضر روی کار است نیست، بلکه منظور دولت‌هایی است که تاکنون داشته‌ایم، است. راهی که وجود دارد واقعی شدن اقتصاد کشور است ما باید بتوانیم دخل و خرج و زندگی مردم را تنظیم کنیم که متاسفانه چون در این جهت توفیق به‌دست نمی‌آوریم .

مجلس تا چه اندازه در حل مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند؟ محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مجلس یازدهم همواره به‌دنبال آن بوده تا پیشنهادات لازم را به دولت به‌ویژه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دهد، اظهارداشت: پیشنهادات ما در جلسات مشترک میان مجلس و دولت ارائه شده است. معمولا در جلسات شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی هم رئیس مجلس شورای اسلامی و هم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حضور دارند و پیشنهادات لازم را می‌دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار