| کد مطلب: ۱۰۵۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

راهیان نور فرصتی برای
مرور انقلاب است
دستیار فرمانده کل ارتش گفت: راهیان نور فرصتی برای مرور انقلاب است. در این فرصت می‌توان چهار دهه عمر انقلاب اسلامی را ارزیابی، نقاط قوت آن را تقویت و برای حرکت به سوی آینده برنامه‌ریزی کرد. امیر سرتیپ دوم سیفی با اشاره به حمایت همه جانبه برخی کشورها از عراق در جنگ تحمیلی گفت: ۴۱۸ عملیات کوچک و بزرگ‌ از هوا و زمین توسط ارتش و سپاه انجام شد تا این خاک وجب به وجب از دشمن پس گرفته شود. همه نیروهای ارتش و سپاه قدم به قدم در این راه پیش رفتند تا دشمن از خاک ما بیرون رود. پس از پایان دفاع مقدس از 38 ملیت اسیر در ایران داشتیم و 43 کشور به عراق در جنگ کمک کرده بودند.

توافق ایران و عربستان
به نفع همه است
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در واکنش به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، گفت: اگر این توافق تنش‌ها را کاهش دهد، به نفع همه ماست. وی افزود: اگر این توافق به ما در پایان‌دادن به جنگ یمن کمک کند پس به نفع همه ماست و ما از آن حمایت می‌کنیم اما باید ببینیم که واقعاً چنین تأثیراتی دارد یا خیر. کربی همچنین در خصوص پیام نوروزی بایدن برای مردم ایران گفت: رئیس‌جمهور پیامی خواهد داشت و من مطمئناً پیشاپیش این پیام را نمی‌گویم.

تأکید نماینده ایران
بر ممانعت از اهانت به ادیان
در ادامه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر که از هشتم اسفند در ژنو آغاز شده است، ۶۰ کشور، از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در بیانیه‌ای که توسط علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو قرائت شد، بر نقش دین در ترویج و ارتقای حقوق بشر در کشورها، جهان و سازمان‌های بین‌المللی تأکید کردند. در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم آموزه‌ها و ارزش‌های دینی مانند کرامت انسانی، برابری، عدالت و صلح، سرچشمه بسیاری از هنجارها و ارزش‌های حقوق بشری معاصر هستند. سفیر و نماینده ایران در این بیانیه گروهی همچنین اظهار داشت: ما، حمایت‌کنندگان این بیانیه، معتقدیم عدم احترام به تنوع فرهنگی منجر به یکجانبه گرایی، افراط گرایی و خشونت می‌شود. در این راستا، ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا با اتخاذ تدابیر لازم از هرگونه تبعیض، خصومت، خشونت و افترا و اهانت به ادیان و پیروان آنها جلوگیری کند. بحرینی در بخشی دیگر از این بیانیه گروهی، از طرف کشورهای حامی بیانیه گفت: ما از شورای حقوق بشر می‌خواهیم تا اقدامات ملموس و مضاعفی را برای مقابله با کلیشه‌های منفی علیه ادیان و شخصیت‌های دینی و مذهبی و همچنین مقابله با اقدامات تحریک آمیز به نفرت، تبعیض و خشونت بر اساس مذهب، انجام دهد و از ظرفیت و نقش رهبران دینی در ارتقای حقوق بشر بهره‌برداری کند. در این بیانیه، ۶۰ کشور حمایت‌کننده، همچنین از گفت‌وگوی معنادار بین ادیان مختلف از جمله در قالب سازوکارهای حقوق بشری استقبال کرده‌اند.

رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۳ پایان یافت
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت. امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت. در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند. در این رژه، یگان‌های شناور ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های سهند، جماران، بایندر و ناوهای بهرگان و نایبند و ناوهای موشک‌انداز زره، سیرجان و دلوار و همچنین شناور شهید ناظری، ناو شهید محمودی و شناورهای تندرو و همچنین ناوگروه چین شامل ناوشکن نانینگ و ناوگروه روسیه شامل آدمیرال گورشکوف و شناور پشتیبانی کاما حضور داشتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار