| کد مطلب: ۱۱۱۴۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین انصاری راد در گفت و با «آرمان ملی» مطرح کرد:

تندروهای مجلس نظریه پرداز نیستند/ مخالفان برجام چگونه می توانند مشکلات سیاست خارجی را حل کنند؟

حجت الاسلام حسین انصاری راد، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در وصف مجلس آینده و مشکلات اقتصادی جامعه در گفت وگو با«آرمان ملی» می گوید: « اقتصاد یک علم است و دارای اصول و قواعد خاص خود است. به همین دلیل نیز تصمیم گیری های اقتصادی باید توسط اقتصاددانان و متخصصان صورت بگیرد. نباید شرایط به سمتی حرکت کند که تصمیمات سیاسی در اقتصاد تعیین کننده باشد و بلکه چالش های اقتصادی باید با پاسخ ها و راه حل های اقتصادی مواجه شود.

 تندروهای مجلس نظریه پرداز نیستند/ مخالفان برجام چگونه می توانند مشکلات سیاست خارجی را حل کنند؟

آرمان ملی- احسان انصاری: در واقع اقتصاد کشور باید از زیر سایه سیاست خارج شود.در شرایط کنونی نخبگان و صاحب نظران اقتصادی زیادی در کشور حضور دارند که می توانند برای پیدا کردن راه حل ها به مسئولان کمک کنند. این در حالی است که متأسفانه از این افراد استفاده نمی شود و یا اغلب دیدگاه هایی که کارشناسان مطرح می کنند نادیده گرفته می شود.

در چنین شرایطی تصمیمات اقتصادی را کسانی می گیرند که  بعضا از تخصص و دانش کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل مشکلات اقتصادی مردم نه تنها حل نشده و بلکه در سال های اخیر بیشتر نیز شده است.این وضعیت در سیاست خارجی کشور نیز وجود دارد و سیاست خارجی در برخی زمینه ها نیز باید تغییر کند.

در این زمینه نیز نخبگان می توانند تأثیرگذار باشند.واقعیت این است که در چنین شرایطی که کشور نیازمند تجدید نظر در برخی رویکردهای  گذشته است مجلسی تشکیل شده که حداقلی ترین و  تندروترین مجلسی است که در تاریخ جمهوری اسلامی تشکیل شده است.» وی در ادامه می گوید:«اغلب کسانی که وارد مجلس شده اند در گذشته در زمینه سیاست خارجی،اقتصاد و حجاب عملکرد مثبتی نداشته اند و کارنامه آنها پیش روی مردم است.

به عنوان مثال آقای نبویان و آقای رسایی که در گذشته نیز نماینده مجلس بوده اند  برخلاف خواسته های مردم حرکت کرده اند. حال سوال این است که چنین افرادی که همواره بر خلاف خواست مردم حرکت کرده اند در شرایطی که کشور نیاز مند آرامش و انسجام است چرا وارد مجلس شده اند.آقای نبویان از جمله مخالفان سرسخت برجام بود. در چنین شرایطی چگونه چنین فردی می تواند در زمینه سیاست خارجی تصمیمی بگیرد که به سود کشور و مردم تمام شود؟این افراد نظریه پرداز نیستند. این وضعیت در سیاست خارجی نیز وجود دارد.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار