| کد مطلب: ۱۱۱۳۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل گرامی مقدم در گفت وگو با«آرمان ملی»:

قالیباف چشم انداز دیگری برای جایگاه اجرایی خود متصور است

آرمان ملی: با توجه به نتایج انتخابات مجلس آرایش سیاسی مجلس دوازدهم به چه صورت خواهد بود؟آیا جبهه پایداری بر سر ریاست محمد باقر قالیباف به اجماع خواهد رسید؟ اصلاح طلبان و مستقلینی که وارد مجلس شده اند چه نقشی در مجلس آینده خواهند داشت؟

قالیباف چشم انداز دیگری برای جایگاه اجرایی خود  متصور است

«آرمان ملی» برای پاسخ به این سوالات با دکتر اسماعیل گرامی مقدم، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت وگو کرده است. گرامی مقدم معتقد است:« انتخابات مجلس دوازدهم به شکلی برگزار شد که سه گروه وارد مجلس شدند و به همین دلیل آرایش سیاسی که در مجلس آینده شکل خواهد گرفت حول این سه گروه خواهد بود.

اولین گروهی که وارد مجلس شده اند جبهه پایداری است که به صورت تشکیلاتی در انتخابات حضور پیدا کردند و کاندیداهای آنها به خصوص از مجلس پیروز شدند و وارد مجلس شده اند.به نظر می رسد که اکثریت مجلس نیز در اختیار همین گروه خواهد بود.گروه دوم آقای قالیباف و نزدیکان ایشان است که در تهران و یا برخی شهرستان ها رأی آورده اند.

گروه دیگر که نزدیک به50 نماینده خواهد بود گروه مستقلین هستند که نسبت به مجلس آینده افزایش قابل قبولی دارند.در کنار مستقلین افرادی که نزدیک به جریان اصلاحات قلمداد می شوند نیز در حدود40 تا50 نفر هستند که در مجلس آینده حضور خواهند داشت.

در نتیجه آرایش سیاسی مجلس آینده با محوریت سه گروه جبهه پایداری،یاران قالیباف و مستقلین و اصلاح طلبان شکل خواهد گرفت.» وی در ادامه می افزاید:«آقای قالیباف مدیر اجرایی خوبی است وتاکنون نیز در سمت هایی که حضور داشته عملکرد موفقی از خود برجای گذاشته است. این در حالی است که وی شناخت خوبی نیز نسبت به مشکلات و معضلات جامعه به خصوص از نظر اقتصادی دارد.به همین دلیل قالیباف تلاش می کند رویکرد متعادلی در پیش بگیرد و در حد وسط قرار بگیرد.دلیل این موضوع نیز این است که قالیباف برای خود چشم انداز دیگری برای جایگاه اجرایی در نظر دارد و به همین دلیل به شکلی عمل می کند که بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

در چنین شرایطی شکاف بین جبهه پایداری وقالیباف اجتناب ناپذیر است و این مشکل به جای خود باقی خواهد بود.واقعیت این است که جبهه پایداری هم برای ریاست مجلس گزینه دارند و هم برای ریاست جمهوری آینده. به همین دلیل نیز گزینه مطلوب آنها برای ریاست مجلس قالیباف نیست.با توجه به این شرایط این احتمال وجود دارد که در سال اول مجلس ائتلاف شکننده ای بین جبهه پایداری و قالیباف شکل بگیرد اما شکافی که وجود دارد همچنان بر سر جای خود وجود خواهد داشت.البته این شکاف به مرور زمان تشدید نیز خواهد شد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار