| کد مطلب: ۱۱۱۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

روسیه:تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از آنجایی که آموزش سربازان ناتو بخشی از جنگ ترکیبی آن علیه روسیه است، مسکو از نزدیک تمام رزمایش‌های این ائتلاف را زیر نظر دارد.

روسیه:تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: از آنجایی که آموزش سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بخشی از جنگ ترکیبی آن علیه روسیه است، مسکو از نزدیک تمام رزمایش‌های این ائتلاف را زیر نظر دارد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، زاخارووا تصریح کرد: بخش عمده‌ رزمایش‌های نظامی ناتو دقیقاً برای اجرای سناریوهای رویارویی با روسیه طراحی شده است که هم واشنگتن و هم متحدانش در مفهوم راهبردی خود در سال ۲۰۲۲ آن [روسیه] را «مهمترین تهدید» تعریف کردند.

وی اظهار داشت که «طرف روسی تمام رزمایش‌های بلوک آتلانتیک شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد و در درجه اول به این نتیجه می‌رسد که آموزش نیروهای ناتو از عناصر جنگ ترکیبی است که توسط غرب علیه این کشور آغاز شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: برای ناتو، مقابله با روسیه به اصطلاح «متجاوز»، هدف بقا و موجودیت است.

زاخارووا ادامه داد: با این حال برای روسیه، «توجیه ارتباط این سازمان نظامی و تریلیون‌ها دلاری که هر ساله صرف مخارج نظامی که برای راهکارهای مشکلات اجتماعی-اقتصادی زیان‌بار است، می‌شود، برای اروپایی‌ها و کشورهای آمریکای شمالی دشوار بود.»

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که ناتو به دنبال تحت فشار قرار دادن روسیه، کشاندن آن به رقابت تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی مسکو و وادار کردن آن به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه [در اوکراین] است.

زاخارووا افزود که «آنها شکست خواهند خورد. ما توانایی‌های کافی برای تضمین امنیت روسیه و حفاظت از منافع آن را در هر زمینه‌ای داریم.»

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

«ولادیمیر پوتین» سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند اما با وجود این، همچنان کفه ترازو در عرصه میدانی به نفع مسکو سنگینی می‌کند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار