| کد مطلب: ۱۱۱۳۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

9 روش برای کمتر خرج کردن پول، در سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری زیبا با تاریخ غنی و فرهنگی جذاب است که می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای سفر باشد. با این حال، سفر به هر کشوری می‌تواند پرهزینه باشد، به‌ویژه اگر به دنبال تجربه‌های لوکس و اقامت در هتل‌های گران‌قیمت باشید. خوشبختانه، راه‌های بسیاری برای کاهش هزینه‌ها در سفر به ارمنستان وجود دارد.

9 روش برای کمتر خرج کردن پول، در سفر به ارمنستان

 با انتخاب یک تور مسافرتی ارزان قیمت یا استفاده از روش‌هایی که قرار است در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، به راحتی می‌توانید به این کشور جذاب با کمترین هزینه سفر کنید.

1. قدم زدن در سطح شهر، یک تفریح عالی بدون هیچ هزینه!

پیاده‌روی در شهرهای ارمنستان بسیار آسان است. خیابان‌ها به خوبی نشان‌گذاری شده‌اند و می‌توان در عرض ۳۰-۴۰ دقیقه از ایروان، پایتخت، به سمت دیگر شهر حرکت کرد. پیاده‌روی ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش جابه‌جایی از جایی به جای دیگر در این شهر است. بنابراین، حتما کفش‌های راحتی برداشته و برای پیاده‌روی عالی، لباس‌های مناسب بپوشید.

2. در یک تور پیاده‌روی رایگان در ایروان شرکت کنید

در سفر به ارمنستان با انتخاب ایروان، برای آشنایی با جاذبه‌ها و فعالیت‌های شهر، شرکت در یک تور پیاده‌روی رایگان توصیه می‌شود. این تور حدود سه ساعت طول می‌کشد و در حدود ۲.۵ مایل (4 کیلومتر) و بیش از ۲۵ نقطه دیدنی از شهر را پوشش می‌دهد.

برای شرکت، کافی است ساعت ۵ بعد از ظهر (17:00) در ورودی موزه تاریخ در میدان جمهوری حاضر شوید. این تور فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایروان است و به دلیل رایگان بودن آن، به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای گردش در شهر محسوب می‌شود.

3. در سفر به ارمنستان به جای تاکسی گرفتن از برنامه های GG یا Yandex استفاده کنید

استفاده از برنامه‌های GG یا Yandex به جای تاکسی، سریع‌ترین راه برای رفت‌وآمد در ایروان است. این برنامه‌ها مانند اسنپ یا تاپسی، از رانندگان محلی برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند. در حال حاضر، برنامه GG فقط در شهرهای بزرگتر ارمنستان فعال است.

هزینه سفر در داخل ایروان حدود ۳ تا ۴ دلار و برای فرودگاه حدود ۶ دلار است. اگر با تاکسی معمولی سفر می‌کنید، قبل از سوار شدن روی قیمت توافق کنید، به خصوص در فرودگاه، زیرا تاکسی‌های معمولی ممکن است از شما مبلغ بیشتری دریافت کنند.

4. از مارشوتکا (مینی بوس) برای جابه‌جایی کمک بگیرید

برای دور زدن در ایروان، بهترین گزینه سوار شدن بر روی مارشوتکا (مینی بوس) است. از برنامه حمل‌ونقل A2B در اندروید یا Marshrut.info برای دسترسی به مسیرها استفاده کنید. هزینه سواری تنها 100 درام (0.21 دلار) است. برای پیاده شدن، در ایستگاه خود نیز تنها کافیست واژه kangnek (kang-nek) را بگویید.

۵. در سفر به ارمنستان برای گشت بین شهرها سوار اتوبوس شوید

برای سفر بین شهرها، بهترین گزینه انتخاب اتوبوس است. اتوبوس‌های بزرگ‌تر، معمولا به ایروان و از آنجا به شهرهای دیگر می‌رسند. هزینه‌ها نیز متغیر است و معمولا بین 0.50 تا 5.00 دلار محاسبه می‌شوند. توجه کنید که پول شما قبل از خروج از ماشین جمع‌آوری می‌شود. بنابراین آن را آماده بگذارید.

خبر نه چندان خوب این است که هیچ برنامه اتوبوسی واقعی وجود ندارد. آنها معمولا وقتی پر هستند به شهرهای بزرگتر می‌روند، در غیر این‌صورت، در همان ساعت کار را ترک می‌کنند.

6. اگر برای رسیدن به شهری جدید عجله دارید، از تاکسی مشترک استفاده کنید

اگر برای رسیدن به شهر جدید شتاب دارید، بهتر است از تاکسی مشترک بهره ببرید. این تاکسی‌ها معمولا از ایستگاه اصلی اتوبوس ایروان حرکت می‌کنند و هزینه بین 3 تا 4 نفر تقسیم می‌شود. هیچ برنامه‌ای برای حرکت وجود ندارد. تنها باید منتظر بمانید تا تاکسی پر شود و از آنجا برود.

7. از avtostop یا همان اتوتوپ برای رفت و آمد کمک بگیرید

برای دور زدن در سفر به ارمنستان (و آشنا شدن با سایر افراد) فقط اتوتوپ را انتخاب کنید. این انتخاب قطعا ارزان‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه برای حمل‌ونقل است! حتی مردم محلی هم آن را برای رفت‌وآمد توصیه می‌کنند. این روش که آن را avtostop می‌نامند، هنگام سفر به خارج از ایروان، آسان‌تر از مارشوتکا است.

8. اگر مقصد شما ایروان است، مترو را انتخاب کنید

برای دیدن ایروان، از مترو استفاده کنید. این سیستم حمل‌ونقل که در گوگل مپ نیز نشان داده می‌شود، یکی از بهترین روش‌ها برای رفت و آمد در شهر است. متروی کارن دمیرچیان ایروان 2 مایل را پوشش می‌دهد و بلیط‌ها 100 AMD است. هیچ کارت مترویی وجود ندارد، فقط پول را در پیشخوان تبدیل به بلیط می‌کنید.

9. در سفر به ارمنستان خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌ها بهترین گزینه برای اقامت کوتاه مدت و ارزان هستند

خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌ها بهترین گزینه برای اقامت کوتاه‌مدت و ارزان هستند. در ایروان، خوابگاه‌هایی با 20 تخت وجود دارند که با قیمت کمتر از 3 دلار ارائه می‌شوند، اما در مرکز شهر نیستند. اقامتگاه‌های با 4-6 تخت حدود 15 دلار هزینه دارند و به مرکز نزدیک‌ترند. اقامت در خانه نیز یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد است، به ویژه در شهرهای کوچکتر.

قبل از سفر از مشاوران حرفه‌ای مشورت بگیرید

کارشناسان سفر نهال گشت می‌توانند شما را در کاهش هزینه‌های سفرتان کمک کنند. آن‌ها می‌توانند ارزان‌ترین پرواز یا اتوبوس را برای شما رزرو کنند و هتل‌های با کیفیت اما کم قیمت را بگیرند. برای دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ با کارشناسان تماس بگیرید. همچنین می‌توانید تور ارمنستان 1403 و سایر تورها را در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مقایسه کنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار