| کد مطلب: ۱۱۰۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

بررسی 0 تا 100 مزایا و معایب رانا پلاس از نظر کاربران

معایب رانا پلاس به گونه‌ای است که در هر کدام از تیپ‌های این خودرو وجود داشته و برخی از این معایب ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشند، اما برای افراد دیگری که حساسیت بالاتری دارند جز ایرادات رانا پلاس محسوب می‌شوند. برای اینکه در هنگام انتخاب خودروی رانا از میان تیپ‌های مختلف یا سایر رقبا بهترین تصمیم را بگیرید، باید با افراد متخصص و کارشناس مانند مجموعه کیان خودرو مشورت کنید.

بررسی 0 تا 100 مزایا و معایب رانا پلاس از نظر کاربران

کارشناسان کیان خودرو با بررسی مدل‌های مختلف رانا پلاس و سایر خودروهای موجود در بازار، به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را متناسب با نیازها و بودجه خود داشته باشید.

بررسی کلی معایب رانا پلاس

کمپانی بزرگ ایران خودرو در سال 1391 خط تولید رانا پلاس را راه اندازی کرد و در ابتدای ورود، آن را در دو نسخه به بازار ارائه داد. از همان ابتدا شاهد تغییراتی در بخش جلو و عقب خودرو و هم‌رنگ شدن دستگیره‌ها و زه‌های جانبی با بدنه بودیم. اما بیشترین تغییراتی که در رانا پلاس به وجود آمد، در بخش امکانات و آپشن‌های این خودرو بود.

وجود برخی آپشن‌ها و افزایش کیفیت ظاهری موجب شد تا فروش اقساطی رانا پلاس مورد استقبال قرار بگیرد. اما بهتر است معایب رانا پلاس را نیز بشناسید تا در هنگام انتخاب و خرید، آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات رانا پلاس که در تمام نسخه‌های آن وجود دارد می‌پردازیم:

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت متریال کابین رانا پلاس در سطح پایینی قرار دارد و از پلاستیک خشک در آن استفاده شده است.

عایق‌بندی ضعیف

عایق‌بندی کابین رانا پلاس بسیار ضعیف بوده و صداها و نویزهای محیط بیرون به راحتی داخل کابین شنیده می‌شوند و در جاده، لرزش‌ها و کوبش‌ها را نیز به داخل کابین منتقل می‌کند.

فضای محدود

فاصله بین محور چرخ‌های رانا پلاس کوتاه است و فضای صندلی‌های ردیف دوم برای افراد بلند قامت مناسب نیست.

مشکلات فنی

رانا پلاس از برخی مشکلات فنی مانند شتاب و قدرت موتور کم و نقص فنی در سیستم برقی و هیدرولیک فرمان نیز برخوردار است. معایبی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفت، جز ایرادات رانا پلاس است که باید قبل از خرید مد نظر قرار بگیرند. اما به طور کلی، رانا پلاس یک خودروی جادار، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب نسبت به برخی از رقبا است. اگر به دنبال خودروی ارزان قیمت با فرمان هیدرولیک هستید، رانا پلاس می‌تواند انتخاب قابل قبولی باشد.

خودرو رانا پلاس در حالت چهار در باز

چرا رانا مشتری ندارد؟

در ابتدای شروع به ساخت رانا، کمپانی ایران خودرو تصمیم گرفت این محصول را بر پایه پلتفرم 206 صندوقدار بسازد. اما رفته رفته هر بخش از خودرو شبیه یکی از محصولات قدیمی ایران خودرو شد. به طور کلی می‌توان گفت رانا مخلوطی از اکثر محصولات ایران خودرو است. با توجه به شکل ظاهری زیبا، فروش اقساطی رانا در ابتدا مورد توجه و استقبال بیشتر کاربران قرار گرفت. اما این سوال به وجود می‌آید که چرا رانا مشتری ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کم کم مشتریان متوجه برخی از معایب رانا و حتی معایب رانا پلاس شدند. به همین سبب استقبال از این خودرو کاهش یافت.

ناگفته نماند که پس از بررسی معایب رانا از نظر کاربران، باید بدانید ایران خودرویی‌ها نیز اعتقاد چندانی به این خودروی ملی خود ندارند، زیرا تیراژ بسیار پایینی از آن را تولید می‌کنند. به همین سبب تلاش کردند تا نسخه جدید آن یعنی رانا پلاس را با به روز رسانی بخش‌های مختلف ارائه دهند.

بررسی معایب رانا پلاس در تیپ‌های مختلف

رانا پلاس به عنوان فیس لیفتی از رانا، با ظاهری جذاب و امکاناتی قابل قبول در بازار ایران ارائه شده است و توانسته نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کند. اما رانا پلاس هم مانند سایر خودروها، دارای معایبی است که باید قبل از خرید به آنها توجه نمود. به همین سبب، بهتر است نظرات رانا سواران را در تیپ‌های مختلف جویا شوید تا انتخاب عاقلانه‌ای انجام دهید. کارشناسان مجموعه کیان خودرو می‌توانند در این زمینه به خریداران مشاوره‌های تخصصی بدهند. در ادامه به بررسی معایب رانا پلاس در تیپ‌های مختلف می‌پردازیم تا به شما در انتخاب تیپ مناسب کمک کنیم:

معایب رانا LX

طراحی ساده و قدیمی حس ناخوشایند کابین به دلیل استفاده از پلاستیک خشک به عنوان بارزترین معایب رانا LX می باشد. البته قدرت موتور کم و کمبود امکانات رفاهی هم از دیگر مشکلات این خودرو است.

معایب رانا EL

اگر بخواهیم معایب رانا EL را به شکل دقیق بررسی کنیم، مشکلات گیربکس اتومات و ناهماهنگی در تعویض دنده از مهم‌ترین مشکلات آن به شمار می‌رود.

معایب رانا پلاس ارتقا یافته

اگر بخواهیم معایب رانا پلاس ارتقا یافته را بررسی کنیم، قیمت بالای آن در مقابل امکانات محدود این خودرو است و البته مشکلات فنی نقص در سیستم برقی و هیدرولیک فرمان هم جزء مشکلات این نسخه محسوب می‌شود.

معایب رانا پلاس سقف فلزی

به دلیل وزن بالای رانا سقف فلزی، مصرف سوخت آن هم افزایش پیدا می‌کند و می‌توان به عنوان بارزترین معایب رانا پلاس سقف فلزی همین مصرف سوخت را در نظر گرفت.

معایب رانا پلاس اتومات

مشکلات گیربکس اتومات جزء معایب رانا پلاس اتومات به شمار می‌رود، زیرا مشکلاتی مانند تقه و ناهماهنگی در تعویض دنده وجود دارد و البته مصرف سوخت بالایی هم در کنار شتاب و قدرت موتور کم دارد.

معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

به عنوان مهم‌ترین معایب رانا پلاس سقف شیشه‌ای می‌توان به کاهش فضای سرنشینان و مشکلاتی مانند نشتی و خرابی در گذر زمان اشاره کرد.

معایب رانا پلاس از نظر کاربران

اگر اقدام به بررسی نظرات در مورد رانا پلاس کنید، قطعاً متوجه می‌شوید که این خودروی ملی در تمام نسخه‌ها دارای ایراداتی است که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

به طور کلی، معایب رانا پلاس از نظر کاربران شامل تمام بخش‌های خودرو است که عبارتند از:

  • کاهش فضای صندوق عقب در نسخه‌های دوگانه سوز

  • مشکلات سیستم تهویه

  • مشکلات برقی در تمام قسمت‌ها

  • عایق‌بندی ضعیف

نمای داخلی کابین خودرو رانا پلاس ایرانخودرو

نتیجه‌گیری

معایب رانا پلاس بسیار گسترده بوده و بهتر است قبل از اقدام به انتخاب و خرید هر کدام از تیپ‌های رانا، از افراد متخصص و کاربلد مشاوره دریافت کنید. اما اگر تحت هر شرایطی قصد تهیه رانا را دارید، بهتر است با یک مجموعه معتبر مانند کیان خودرو ارتباط بگیرید و با شرکت در طرح فروش اقساطی رانا، این خودرو را با قیمت بهتری تهیه کنید.

سوالات متداول

آیا رانا پلاس ارزش خرید دارد؟

پاسخ به این سوال بسته به نیازها و توقعات شما مشخص می‌شود، این خودرو در کنار معایب، مزایایی هم دارد که مهم‌ترین آن مصرف سوخت پایین ظاهر جذاب آن است. 

آیا طرح فروش اقساطی برای رانا پلاس وجود دارد؟

 بله در نمایندگی‌های معتبر مانند کیان خودرو طرح فروش اقساطی رانا و رانا پلاس ارائه می‌گردد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار