| کد مطلب: ۱۰۴۷۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

کنترل فشارخون با این مواد غذایی

ما باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنیم تا خطر ابتلا به فشارخون بالا کاهش یابد. سبزیجات و میوه‌های تازه را در رژیم غذایی خود جای دهید و مصرف چربی‌های اشباع شده و کلسترول را برای حفظ سلامت دستگاه قلبی‌وعروقی محدود کنید. تغییر در شیوه زندگی نقش مهمی ‌در درمان و کنترل فشارخون بالا ایفا می‌کند. غذایی که می‌خورید تمام جنبه‌های سلامتی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

آجیل و دانه‌های بدون نمک منابع بسیار خوبی از ریزمغذی‌های ضروری مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم و روی هستند که به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کنند.

پتاسیم به بدن شما کمک می‌کند تا سدیم اضافی را دفع کند، که می‌تواند به کاهش سطح فشارخون شما کمک کند.

ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند که می‌تواند به کاهش فشارخون و سطح کلسترول شما کمک کند. گوشت‌های بدون چربی هم سرشار از پروتئین هستند که برای کاهش فشارخون مفیدند.

لوبیا، حبوبات و عدس سرشار از منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند که همگی برای کاهش فشارخون و سطح کلسترول شما ضروری هستند.

غلات کامل مانند جو، برنج قهوه‌ای، ارزن، و... منابع عالی فیبر هستند که می‌توانند به شما در کنترل سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کنند.

گنجاندن حداقل 5 تا 6 وعده میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. میوه‌ها و سبزیجات تازه منابع بسیار خوبی از ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌های ضروری هستند .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار