| کد مطلب: ۱۰۴۳۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیشگیری از مشکلات گوارشی با «بادمجان»

بادمجان صیفی پرطرفداری است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. بادمجان سرشار از موادمغذی است که بی‌نهایت برای سلامتی مفیدند. برای بهره‌بردن از خواص این سبزی پرخاصیت بهتر است آن را به‌صورت سرخ‌کرده مصرف نکنید. مطالعات نشان داده‌اند واردکردن بادمجان به رژیم غذایی راهی است بسیار سودمند برای جلوگیری از مشکلات گوارشی است.

بادمجان با توجه به آنتی‌‌اکسیدان‌ و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است. بادمجان دارای پلی‌فنول‌های زیادی نیز هست که تکثیر سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند.

بادمجان کم‌کالری و پرفیبر است که باعث می‌شود برای کاهش‌وزن مفید باشد. این صیفی با فیبر زیادی که دارد احساس سیری به شما می‌دهد و از کالری مصرفی‌تان می‌کاهد. ضمنا بادمجان محتوای آب بالایی دارد که برای کاهش‌وزن مفید است. بادمجان جلوی اشتهای اضافی را می‌گیرد.

بادمجان منبع عالی ویتامین K، منیزیم و مس است که همگی برای سلامت استخوان مفیدند. وجود ویتامین K در این صیفی بنفش رنگ، ریسک شکستگی استخوان را پایین می‌آورد. مس به تشکیل کلاژن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و احتمال پوکی‌استخوان را کم می‌کند.

بادمجان حاوی فیبر است. واردکردن بادمجان به رژیم غذایی راهی است بسیار سودمند برای جلوگیری از مشکلات گوارشی که عملکرد سیستم گوارش را با عمل‌کردن به‌عنوان یک ملین طبیعی افزایش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌، فیبر و محتوای آب موجود در بادمجان به پیشگیری از التهاب در سیستم گوارش کمک می‌کند و برای رفع یبوست سودمند است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار