| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

نشانه‌های گرفتگی رگ‌ها

افراد به یک تصور غلط رایج اعتقاد دارند که گرفتگی رگ‌ها فقط مشکل افراد سالخورده است. اما در بسیاری از موارد حتی در بین افراد 20 ساله گرفتگی‌ رگ‌ها وجود دارد. در ادامه با نشانه‌های رایج شریان‌های مسدودشده آشنا می‌شوید.

فرد احساس سفتي، بي‌حسي و سنگيني مي‌کند. در بعضي موارد، گرفتگي مي‌تواند به‌قدري بد باشد که ممکن است آنژين (حمله قلب) آن را نشان دهد که شخص دچار حمله قلبي شده است.

قلب قادر به پمپ‌کردن خون کافي براي تامين نيازهاي بدن نيست. گاهي اوقات ممکن است تنها نشانه وجود بيماري جدي عروق کرونر باشد که ممکن است نياز به درمان داشته باشد.

درد پا در حين فعاليت‌هايي مانند راه‌رفتن مي‌تواند نشانه گرفتگي عروق باشد. اين علائم ممکن است شامل درد عضلات يا گرفتگي در پاها (يا بازوها) باشد.

کمردرد نشانه‌اي جدي است که نبايد از آن چشم‌پوشي کرد. طبق يک مطالعه، 140 درصد از افراد در کشورهاي توسعه يافته داراي انسداد پيشرفته در آئورت شکمي خود هستند.

پاهاي سرد مي‌تواند در اثر بيماري شرياني محيطي (PAD) ايجاد شود. اين مشکل زماني اتفاق مي‌افتد که شريان‌هاي باريک باعث کاهش جريان خون به اندام‌ها مي‌شوند. ترميم ضعيف زخم يا ضربان ضعيف در پا نيز علائمي است که بايد با پزشک معاينه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار