| کد مطلب: ۱۰۳۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

دلایل تورم در انگشتان دست

در برخی موارد، پف‌کردن انگشتان دست، به‌ویژه هنگامی‌که با درد همراه است می‌تواند مشکلات اساسی و جدی داشته باشد. در ادامه با برخی از دلایل تورم انگشتان دست آشنا می‌شوید.

يکي از شايع‌ترين علل تورم با عنوان احتباس مايعات يا ادم شناخته مي‌شود؛ دلايل متعددي براي احتباس آب در انگشتان وجود دارد، از رژيم غذايي گرفته تا بيماري‌هاي زمينه‌اي. هنگامي‌که بدن آب اضافي را نگه مي‌دارد، مي‌تواند منجر به تورم بافت‌ها در اندام‌ها، به‌ويژه در انگشتان شود.

 

يکي ديگر از دلايل تورم انگشتان در حين و بعداز ورزش يا گذراندن وقت بيرون در هواي گرم، افزايش حرارت بدن است. گرما، مي‌تواند باعث ايجاد پديده‌اي به‌نام ادم‌گرمايي شود. ادم‌گرمايي معمولا باعث تورم در اندام‌ها، به‌ويژه در انگشتان دست، دست‌ها، انگشتان پا و پاها مي‌شود. اين وضعيت دست مي‌تواند نشان‌دهنده عدم تعادل در مايعات و الکتروليت‌ها باشد. فرد مي‌تواند با حفظ آب بدن و پايين‌آوردن دماي بدن خود در اسرع‌وقت، ادم‌گرمايي را کاهش دهد.

 

گاهي اوقات صبح که از خواب بيدار مي‌شويد، تورم در دست‌ها و انگشتان احساس مي‌کنيد. در چنين موقعي، حالت‌هاي زير را امتحان کنيد. بازوها و دست‌ها را بالا نگه داريد. به پشت دراز کشيده و براي بالابردن دستان خود از بالش زير هر بازو کمي بگيريد. به پهلو درازکشيده و از يک بالش در جلوي خود استفاده کنيد تا بازوي خود را بالا بياوريد.

 

سندرم تونل کارپال زماني رخ مي‌دهد که عصب مياني که از مرکز دست مي‌گذرد تحت فشار قرار بگيرد. اين سندرم بر عصب انگشت شست، اشاره، وسط و انگشت حلقه تاثير مي‌گذارد. اگر دچار سندرم تونل کارپال شويد، ممکن است علائم زير را در دست و مچ خود مشاهده کنيد: بي‌حسي در دست و انگشتان، سوزن‌سوزن شدن، درد، سوزش.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار