| کد مطلب: ۱۰۳۵۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

خوراکی‌های حاوی قند پنهان

متخصصان تغذیه می‌گویند: بسیاری از خوراکی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم، میزان قند بالایی را در خود پنهان کرده‌اند. در حالی‌که متخصصان تغذیه اظهارکردند که زنان فقط باید ۲۴ گرم قند در روز مصرف کنند و مردان تا ۳۶ گرم مجاز هستند. اگرچه برخی از غذا‌ها یا نوشیدنی‌ها مانند نوشابه حاوی مقادیر زیادی قند هستند اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که برای مثال یک قوطی کنسرو گوجه‌فرنگی می‌تواند تا ۲۰ گرم قند داشته باشد.

بسياري از افراد تصور مي‌کنند که کنسرو گوجه‌فرنگي سالم است، اما اين درست نيست. مقدار قند موجود در يک قوطي از آن مي‌تواند مقدار موردنياز روزانه را پوشش دهد، به‌خصوص در سس‌هاي گوجه‌فرنگي که از شکر براي تعادل اسيديته آنها استفاده مي‌شود.

گرچه ممکن است کساني را که به‌دنبال يک سبک زندگي سالم هستند غذاهاي کم‌چرب آنها را وسوسه کند، همه آنها اينگونه نيستند، به‌خصوص وقتي صحبت از ماست مي‌شود. يک بسته ماست پرچرب حاوي 4.7 گرم قند است، در حالي‌که يک بسته ماست يوناني کم‌چربي مي‌تواند بين 6 تا 12 گرم قند داشته باشد. شکر اضافه‌شده به خوراکي‌هاي کم‌چرب براي جبران از بين‌رفتن طعم و قوام ناشي از چربي استفاده مي‌شود.

چيپس‌ همچنين حاوي 3 تا 5 درصد شکر است، به‌خصوص آنهايي که با کباب، چيلي، عسل يا دانه‌هاي ذرت شيرين طعم‌دار شده‌اند. همچنين داراي کربوهيدرات زيادي هستند، که بدن آنها را به شکلي به‌نام قند تبديل مي‌کند.

کره بادام‌زميني حاوي مقدار زيادي قند نيست اما بسياري ديگر از آنها پراز روغن‌هاي ناسالم و قند‌هاي اضافه شده هستند؛ بنابراين متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند برچسب مواد تشکيل‌دهنده کره بادام‌زميني را بخوانيد و ببينيد که کدام يک طبيعي‌تر و سالم‌تر هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار