| کد مطلب: ۱۰۳۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

علل و درمان زخم معده کودکان

زخم در معده نشانه یک زخم التهابی معده است و زخم‌هایی که بیشتر به سمت روده باریک گسترش پیدا می‌کند، زخم دوازدهه یا اثنی‌عشر نام دارد. از آنجا که کودکان به‌راحتی نمی‌توانند درد و ناراحتی خود را ابراز کنند بهتر است به علائم زیر حساس باشید:

سوزش يا درد فرسايشي در معده، گاز و نفخ، تهوع يا استفراغ، کاهش اشتها و خستگي زخم گوارشي را در صورتي مي‌توان شديد در نظر گرفت که درد به‌جاي اينکه تيز و دردناک باشد حالت خاص و شديد داشته باشد. تب، لرز، استفراغ و دشواري در بلع، علائم وضعيت اورژانسي هستند که در اين صورت بايد سريع کودک را به مراکز درماني انتقال داد. اختلالات ناشي از زخم معده کودکان ممکن است شامل سوءتغذيه، سوراخ‌شدن معده و انسداد روده (ناشي از التهاب دوازدهه) باشد. در صورت بروز آنها بايد به اورژانس مراجعه کرد.

 

هليکوباکتر پيلوري يک باکتري با شکل مارپيچ است که به ورم معده مزمن و زخم معده ارتباط دارد. علت اصلي زخم‌معده کودکان هليکوباکترپيلوري است، اما عوامل ديگري هم موجب آن شده است يا به بروز آن کمک مي‌کند. استفاده از داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي همانند آسپرين يا ايبوپروفن با خون‌ريزي معده و زخم‌هاي گوارشي مرتبط هستند.

 

پزشک در ابتداي درمان داروهايي که باعث کاهش اسيد معده مي‌شوند را تجويز مي‌‌کند. اگر زخم معده به‌دليل هليکوباکترپيلوري ايجاد شده باشد، پزشک براي از بين‌بردن باکتري‌ها آنتي‌بيوتيک را تجويز مي‌نمايد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار